Hur länge håller sig ensilage

Sv: Hur länge håller sig ensilage

Det var detta uttalande jag vände mig mot, och det anser jag nog står för sig själv...

...men herregud snälla sluta?

Var vuxen och skärp dig, jag sa kor, menade nötkreatur.
Jag HAR en högstadieutbildning, en gymnasieutbildning, även påbörjad högskoleutbildning. Din åsikt om att folk som säger kor inte bör ha en högstadieutbildning är fel.
Du har fel.
Så ge dig och hitta något produktivt att göra som inte handlar om att trycka ned folk som klämmer ur sig bushismer på nätet.

Ha en glad påsk! :bump:

Jag vet inte var utbildningsnivån ligger, men den som gått ut högstadiet brukar vara bevandrad i det faktum att kor är kvinnliga nötkreatur.

Är allt som oftast det händer att folk använder sig av "kor" som samlingsnamn. Har även upplevt lärare som gjort detta, så det är långt mycket vanligare än man tror.

Kicki :laugh:

Jag hade en föreläsare som kallade nötkreatur för nötter, oj i himlen! Nej nej han måste inte ha gått ut högskolan trots att han hade en Dr titel och jobbade i SLU's avdelning som ansvarar för mikrobiologi och fodersäkerhet. :crazy:

Här på ön kallas nötkretur både för nötter och kräk, oavsett utbildningsnivån på den som säger det!:p Även om jag kan hålla med Invinciblestables att jag också refererar "ko" till mjölkproducerande nötkreatur :D

Nej, slut på OT! Skulle inte heller rekomendera att fodra med en bal mer än max en vecka, vi brukar försöka få slut på dem inom 3 dgr men det är inte så svårt när man har många djur :D.

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 020
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
553
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden