Soleksem - när täcka?

Sv: Soleksem - när täcka?

Fast min har blivit diagnostiserad för UV känslighet med prover men hon får inga brännskador utan hon kliar av manen....

Det finns väl inget som hindrar en överkänslighet mot insekter också, parareellt med UV överkänslighet. Men just manförlust, kommer av sommareksem, sk soleksem i mankammen kräver väldigt, väldigt ljus hy så visst kan det vara möjligt men väldigt sällsynt. När det gäller eksem, så finns det inte så många som kan den biten ordentligt tyvärr utan kunskapen ligger mest allmänt kring den frågan.

Sv: Soleksem - när täcka?

emmiz79:
Ja, vanlig solkräm till människor fungerar ju också och bäst är såklart en parfymfri, vattenfast med hög faktor! Så den du köpt kan du helt klart använda, den enda fördelen med zinkpasta som jag tycker är att den sitter kvar lite längre än solkräm!

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 371
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 065
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Fiorano
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 915
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?