Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Tittar lite lätt efter ny häst, och då en del unghingstar är intressanta så undrar jag lite vad det kostar att kastrera en hingst...
Svar
2
· Visningar
1 383
Hästvård Hej! Är det någon som har erfarenheter/tips om hästar som äter lera och hur man kan få dom att sluta. Jag är väldigt orolig för min...
Svar
7
· Visningar
1 438
Hästvård Hej alla jag undrar om jag kanske kunde få lite tips och råd. hästen i fråga är en hingst blir 3år i år som blivit biten på båda sidor...
Svar
4
· Visningar
1 113
Senast: Bewildered
·
T
Hästvård Min 5-åriga valack är svullen (tjock) på båda sidor av penis. Känns lite varmt. Ingen feber. Kissar normalt. Luktar lite starkt. Är det...
Svar
1
· Visningar
847
Senast: Laguna
·
S
Hästvård Hej, för cirka en vecka sedan upptäckte vi att våran ponny var varm i ett framben, kota och hov. Dagen innan hade vi kört...
Svar
3
· Visningar
1 908
Senast: Saah_pippi
·
Hästvård Mitt lilla sto äter sig bokstavligen ur stallet! :crazy: Vi har testat att spraya Hööks antibit på väggar och överallt där hon gnager i...
2
Svar
31
· Visningar
3 435
Senast: Feua
·
G
Foder & Strö Jag hade tänkt börja ge min islänning Berviplex Forte eftersom hon har blivit en helt annat häst i och med pälsfällningen. Jag vill ge...
Svar
2
· Visningar
2 763
Hästvård Hej! Fick hem min nya islandshäst förra fredagen (19/3). Red henne lite i måndags och på lektion i tisdags. Så fick hon vila på...
Svar
1
· Visningar
1 537
Senast: Nanook
·
Hästvård Har en häst som tappar skorna var och varannan vecka. Fick höra av en annan hovslagare att man borde köpa boots till hästar som tappar...
Svar
16
· Visningar
1 467
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min häst började i förra veckan hosta lite lätt, red som vanligt då jag först trodde att det berodde på ett dammigt ridhus :mad: Men...
Svar
11
· Visningar
11 098
Senast: nexxa
·
I
Hästvård Hej! jag har en varmblodsvalack på 26 år. Han är pigg och glad och har inte några problem med benen. Men jag undrar, borde jag linda...
Svar
8
· Visningar
958
Hästvård Spelar det stor roll om man kastrerar en hingst som tex nu i april? När det är vår? Tänkte mer på infektionsrisker o.s.v? Tacksam...
Svar
2
· Visningar
755
Hästvård Är osäker på detta hör till hästvård eller hästhantering så flytta om det blivit fel. Jag har nyligen (någon vecka sedan) flyttat min...
Svar
8
· Visningar
1 293
Senast: Balahé
·
S
Hästvård Jag har två shettisar hemma, mamma och dotter. Förra sommaren fick min lilla bebis fång. Behandlingen blev gå i en hage med lite gräs...
Svar
12
· Visningar
5 810
Senast: Tettte
·
N
Hästvård Hej allihopa! Fick just reda på att hästen som min kompis köpt för två veckor sedan är en vävare. Det visste hon inte när hon köpte...
2
Svar
22
· Visningar
6 873
Senast: Sonic76
·
Foder & Strö Har ett D-ponnysto som är väldigt lättfödd, det räcker med att hon tittar på mat så blir hon tjock. Försöker nu hitta en orsak till...
Svar
10
· Visningar
1 242
Senast: diving-leber
·
Foder & Strö Hej alla foderkloka! På flera fodertillverkares hemsidor står det att deras kraftfoder är behandlat på olika sätt, tex värmebehandlat...
Svar
6
· Visningar
1 292
Foder & Strö Nu har jag läst en massa trådar här på buke och får ingen klarhet i följande: Linfrö är bra för magen och ska ge en slags skyddande...
Svar
10
· Visningar
1 917
Senast: Zandrah
·
Hästvård Min ena häst har fått några märkliga sår/utslag. När jag fick honom för snart 4 år sedan så hade han ett litet sår där magen slutar...
Svar
2
· Visningar
784
Hästvård Ni som har häst på lösdrift och har den täckad över natten, vid vilken temperatur brukar ni ta av täcket på våren? Jag har täckat min nu...
Svar
9
· Visningar
1 152
Senast: Emmah.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross