Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård Har nyss fått hem salvan och har smort på första gången. Tycker "salvan" ser ut som en slags senapsmet. Har inte fått det intrycket av...
Svar
3
· Visningar
1 385
Senast: Hera
·
V
Hästvård Regeringen har i dag lagt ut en proposition inför riksdagen om en ny skatt som kommer drabba många hästägare. Enligt miljöministern...
Svar
3
· Visningar
878
Senast: kol
·
N
Hästvård Min älskade häst har sedan ett par dagar tillbaka varit tjock i sitt ena bakben. Hon är främst tjock på INSIDAN av bakbenet, alltså...
Svar
2
· Visningar
1 315
Senast: Qosack
·
M
Hästvård Förra året så fick min shetlandsponny eksem i öronen.. Fick något att smörja med men det gick inte att göra hemma utan jag fick åka till...
Svar
1
· Visningar
936
S
Hästvård Ja, som rubriken lyder är min fråga om ledbrosk kan återbildas? Mitt sto fick för ca 1,5 år sen diagnosen kraftig inflammation i båda...
Svar
9
· Visningar
2 828
Senast: Susan
·
Foder & Strö Ni som ger magnesium, vilken sort ger ni? Jag ger Eggersmanns Magnesium Mix och det kostar nästan 300kr för 750g. Dagsgiva är en... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 660
Senast: Centaur
·
Hästvård Jag har aldrig haft en senskada på någon av mina hästar så jag är helt grön vad gäller detta. Men nu har i alla fall hästrackarn... 2
Svar
21
· Visningar
6 974
Senast: Corax
·
Foder & Strö Hästskrället vilar pga ett aktivt överben (gör allt som vanligt utom motioneras). I vanliga fall går hon på ca 95-100 Mj och håller sig...
Svar
5
· Visningar
930
Senast: Corax
·
J
Foder & Strö Hej! Jag ska åka på ridläger i sommar med min egna ponny på 10 år, en connemara. (om det funkar alltså) Jag undrar då, vad ska man...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: Elina8
·
E
Hästvård Man hör ofta att man kan stasa benen när man lindar utan paddar,, men hur ser det ut igentligen då? blir hela benet svullet eller bara...
Svar
6
· Visningar
9 088
Senast: Lavinia
·
M
Hästvård Hejsan alla på Buke! Min ponny har mugg och jag läste lite på internet om symtomerna ang mugg men är fortfarande orolig. Vill veta mer...
Svar
16
· Visningar
5 306
Senast: Sjunior202
·
Foder & Strö Jag har räknat ut en foderstat till min häst där hon får 17 kg hösilage och ca 1 krafftmått betfor (blött) om dagen. Förut gav jag...
Svar
5
· Visningar
1 039
Senast: Daredevil
·
Hästvård Våran b-ponny född 1977 hade hittat på nåt i hagen igår under dagen, åkte ut och tog in honom såfort dom ringde om det. Han har fått stå...
Svar
9
· Visningar
1 655
Senast: Domino_s
·
Foder & Strö Jag har köpt linfrökaka av en kvarn och det finns inga värden på säcken. Är det någon som vet vad värdena är på linfrökaka? Finns det...
Svar
7
· Visningar
4 246
Senast: Zandrah
·
F
Hästvård Jag har ganska nyligt stallat upp min lösdriftshäst och han har börjat få liggsår på framkotorna:cry:, jag har bandagerat på nätterna...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: fnillson
·
Foder & Strö Jag brukar ge lusern vid brist på protein, men så läste jag i en bok skriven av en amerikansk läkare som verkar mkt insatt i vad olika...
Svar
4
· Visningar
2 433
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Jag är nyfiken. Har ni skickat in analyserna? Vad fick ni för värden? När slog ni? Fick idag ett delsvar då mineralerna inte är... 27 28 29
Svar
578
· Visningar
44 878
Senast: HannaZ
·
A
Hästvård Hej , jag äger ett litet Welsh Mountain sto sedan i höstas och nu ska vi ha en liten utställning i vår lokala hästklubb där hon skall...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: clubman
·
L
Hästvård Jag har ett 2 årigt sto som helt plötsligt fått stora kala fläckar från nacken till ner på halsen! Pälsen går att dra bort, hon är...
Svar
10
· Visningar
1 747
Senast: lenaloo
·
S
Hästvård Håller till i det dålda här på buke men nu måste ja ha lite hjälp.... Har ett gammalt vbl sto på 25 år som jag nu måste flytta från...
Svar
7
· Visningar
1 465
Senast: sussip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kastrera tik med titthål
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025