vattnat hö = mindre socker! = mindre MJ?

Sv: vattnat hö = mindre socker! = mindre MJ?

det är bara att fortsätta :) du ser ju goda resultat och ger hästen bara det den normalt äter..

melass i dricksvattnet gör att det smakar godare, prova :idea:

hahaha de har jag provat med men då vägrade hon ens gå til krubban som e i närheten av vatten spannen =) hahahah min kräsna flicka =)

haha, jadu, vissa gånger undrar man vad hästarna egentligen tänker om våra påhitt :)

aa eller hur =) köpte päron mer för de älskar hon. så tänkte jag att jag kna va lite listig å blanda i lite vtten men nä då skule hon minsan inte ha de.. suck =)

jag fick rådet av veterinär att ge salt i maten 1 msk per dag - gjorde susen

det får hon =) å sen har hon en saltsten i boxen om gillar också =)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
603
Senast: Elo
·
Foder & Strö Haha visste inte hur jag skulle formulera rubriken 🙈 Jag har en häst som varje vår när det börjar växa blir svullen runt ganascherna...
Svar
9
· Visningar
557
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 960
Senast: tanten
·
Foder & Strö Jag har en del hö kvar från sommaren 2021. Förvarat inomhus torrt i en lada. Det höt längst ut är fräscht, har fin färg vad vi har...
Svar
2
· Visningar
376
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?