Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård kan en häst ha värme och puls i en hov utan att det behöver vara en inflammation? typ av " felbelastning" hittar inte rätt ord.. sätter...
2
Svar
25
· Visningar
4 066
Senast: susse1
·
C
Hästvård Jag har faktiskt köpt loppfrö till min häst nu, och vill gärna höra era åsikter om det, ni som har provat det, vad tycker ni??
Svar
5
· Visningar
1 057
Senast: TantEster
·
M
Foder & Strö Ska eller bör man blötlägga Hippo Alfa innan utfodring?
Svar
5
· Visningar
1 136
Senast: Kirre
·
Foder & Strö ni som har era hästar på fri tillgång ute i hagen med tex hösilage. hur löser ni det på sommaren?? ett stall som jag ev ska flytta...
Svar
13
· Visningar
2 568
L
Hästvård Ja hur normalt är de? Har aldrig sett att han har haft de innan utan såg de första gången häromdagen. Har alltså hela "paketet" inne när...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Elina8
·
F
Foder & Strö Är det sant att man istället för att köpa dyra B-vitamin produkter kan använda sig av vanlig kronjäst :confused: Min häst har börjat...
Svar
16
· Visningar
2 352
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Skulle behöva lite tips och råd. Har en senskadad häst med boxvila. Just nu äter han salsa (den svarta säcken) och så får han olja. Och...
Svar
8
· Visningar
2 188
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Finns säkert redan trådar om detta men jag och sökfunktionen är inte bästa vänner. Frågan är helt enkelt: Vem gör vad? Vad bör man...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 667
Senast: Shudde
·
W
Hästvård Som rubriken frågar undrar jag vilken skillnad det är på dessa, är ridbarheten olika för de olika prognoserna? Är någon mer alvarlig än...
Svar
3
· Visningar
2 690
Senast: Boj
·
Hästvård Har ett sto med en lite underlig manke/bog. Det är så att vänster bog är väldigt stor vid manken. Den är mkt större än höger bog, vilket...
Svar
7
· Visningar
1 910
Senast: pomelo
·
Foder & Strö Fick reda på häromdagen att Hi**o har slutat med granulerat (tror det heter så) mineraler och säljer nu endast mineraler i pellets form...
Svar
13
· Visningar
1 318
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Har köpt malen djälvulsklo, hur doserar jag??? Vuxen fullstor häst... (Om man har lite mått från hemmet, tex tesked??)
Svar
12
· Visningar
11 942
Senast: Buck
·
Hästvård Min kära lilla shettis verkar för andra året i rad välja fel sommarpäls. Han blir i år 20 år & är tokigt fräsch & pigg. Han har i...
Svar
5
· Visningar
2 409
Senast: Buck
·
Foder & Strö det enda ja vet är att sälg är okej. Men finns det något mer man kan slänga in till dom??
Svar
12
· Visningar
6 071
Senast: Martenix
·
M
Hästvård Besiktade en häst som jag så gärna vilje köpa men så går hon inte igenom besiktningen:( Hostade lite under provridningen vid ett...
2
Svar
24
· Visningar
3 108
Hästvård Min häst har extremt känslig hud på magen, han är nog inte gjord för ridning egentligen :( Fick skavsår förra sommaren och då fick...
Svar
16
· Visningar
1 936
Senast: Lunketuss
·
B
Hästvård skulle behöva lite tips på hur man får bort vinterpälsen lite snabbare, utan att behöva klippa...??:confused: jag änvände mig av en...
Svar
7
· Visningar
1 513
Senast: Miaa
·
M
Hästvård Så...min stora pålle är på boxvila och kräver stallbandage pga. lymfangitrisk, han får lätt ksav av stallbandagen (har fått sår trots...
Svar
17
· Visningar
1 662
Senast: Wippos
·
Hästvård Unghästen (2 år) har gjort illa sig på utsidan av kotan och så som läget är nu i hagen så behöver det vara omlagt. Men hur 17 ska jag...
2
Svar
29
· Visningar
4 756
Senast: Equus
·
Hästvård Nu ska jag försöka precisera frågan,och medveten om att det skiljer sig från häst till häst. Men generellt,när säger man att hästen...
Svar
7
· Visningar
2 884
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka