Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Vi kastrerade vår Nordishingst idag. Allt gick väl bra under ingreppet men han slutade inte blöda. 7 timmar efter nästan rann det...
Svar
2
· Visningar
1 144
Senast: TantEster
·
L
Hästvård Var i väg med min häst och fick gjort en MRI efter en längre tids mindre hälta. Hälta som har försvunnit när dem släckt ner hovled...
Svar
4
· Visningar
1 147
Senast: Lindis
·
L
Hästvård Hej! Jag har en tvååring som haft en del otur denna vinter. Först en munböld som tog över en månad innan hon blev sig själv igen med...
Svar
14
· Visningar
3 439
Senast: lenaloo
·
C
Hästvård Jag har ett litet problem med att få ner min häst i vikt. Han är en Valack, 15 år, väger nog en 680 kg :/ i mycket bra skick. Han får... 2 3
Svar
53
· Visningar
8 607
Hästvård Jag har två hästar ett varmblod och ett svenskt fullblod. Fullblodet är en riktig kissmaskin och det luktar väldigt starkt och inte...
Svar
2
· Visningar
736
Senast: EgoGirl
·
L
Foder & Strö Hej! Lite konstig fråga kanske, men nu när snön har smält så dissar min häst mycket av höet ute i hagen. Han äter kanske nåt kilo och...
Svar
9
· Visningar
1 458
Senast: LuckyLuke
·
Foder & Strö Fällingstider+brunst= fullblod med dålig matlust. Tanten har gått ner några kilo och jag vill verkligen mota olle i grind!! Har bytt... 2
Svar
24
· Visningar
2 716
Senast: glitter
·
Hästvård Min häst är riktigt halt. Imorse var han bara halt i trav, nu vill han knappt gå alls. Han är svullen runt hela kotan h,f, rejält...
Svar
13
· Visningar
2 024
D
Hästvård Ja, så var det snart dags att köpa den där världsbästa lektionshästen jag blev skötare på när jag var tretton, dvs för nio år sen...
Svar
9
· Visningar
1 335
Senast: Duplica
·
Hästvård Hejsan alla därute! Jag har hört att många som haft halta/behandlade hästar kört med ngt slags "galopp - programm" vis...
Svar
3
· Visningar
1 052
Senast: MiniLi
·
W
Hästvård Vad händer om vaccineringen för influensa dröjer typ 1 år och 1 vecka? måste man gör ngn extra "omvaccination" då?:confused: för vi har...
Svar
17
· Visningar
1 533
Senast: pinky
·
L
Hästvård Hej! Bor på en gård med en del mark och är på gång att skaffa häst i vår/sommar. Läser nu att smörblommor är giftiga för häst men...
Svar
9
· Visningar
5 591
Senast: Chili
·
Hästvård Min lillskrutta har små "knott" som kliar! Ska bada henne imorgon i utspädd jodopax? Förhoppningsvis går denna "svamp"? bort nu när...
Svar
6
· Visningar
1 032
Senast: Grannox
·
Hästvård Jag köpte en unghäst,islandshäst, i mars förra året och han visade fram mot vårkanten lite hingstbeteende. Jag tänkte lite smått på om...
Svar
1
· Visningar
1 216
Senast: skuggi
·
S
Hästvård hur gör man när man tjärar hästens hovar? när jag gör det tar det hur lång tid som hälst för det att torka. ska det ta så lång tid...
Svar
7
· Visningar
1 980
Senast: Elina8
·
T
Hästvård Har ett halvblod -04 som är i kontinuerlig träning i både hopp och dressyr. Idag nu på morgonen så tog jag med båda händer kring...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Sonic76
·
Foder & Strö Varje år är det samma visa. Mitt sto slutar äta i samband med fällning och att brunsten sätter igång. Kraftfoder äter hon men knappt...
Svar
4
· Visningar
861
Hästvård Sitter o stirrar på svaret jag fått via mail precis... Kan det verkligen stämma?? Hästen är min 3åriga nsv bruks som senast...
Svar
13
· Visningar
2 393
Senast: eigollet
·
A
Hästvård Har ett sto på 14 år som haft problem med hovsprickor på höger bak. Hon hade en spricka redan när jag köpte henne. Den satt i mitten av...
Svar
1
· Visningar
1 118
Senast: norpan
·
Hästvård Är det nån som testat att ge det till sin häst? Läste i en annan tråd att det ska vara bra för cirkulation och genomblödning. Hur...
Svar
13
· Visningar
2 143
Senast: Pilotta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka