Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Långt inlägg... En delvis fortsättning på Understuckna trakter-tråden. I tisdags började pålla sparkas "på riktigt" när jag... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 742
Senast: Constance
·
Foder & Strö Jag undrar om ett hösilage som innehåller 211 g/kg ts socker passar till en fånghäst, är det för högt? Mängden råprotein är 8,4 %/ts, är...
Svar
3
· Visningar
815
Senast: spaderÄss
·
K
Hästvård Har ett halvblod med KS. Ganska tunn och omusklad. Ridningen går superbra fram tills dess då man ska börja galopperar. Själva fattingen...
Svar
16
· Visningar
2 515
Senast: Killbarry Rosie
·
M
Hästvård Mitt halvblod har varit dåligt sen i April 09. Ett gäng vänder till kliniker varav den ena konstaterade hovledsinflamation, den andra...
Svar
5
· Visningar
1 721
Senast: devere
·
R
Hästvård Har nu suttit halva kvällen på sv ridsports hemsida för att se om det är karens på stroppy mare? Hittar inget?! Något som vet? Det är...
Svar
6
· Visningar
3 464
Senast: Boj
·
Foder & Strö Har slängt säcken för länge sedan o haft det i försluten tunna, undrar hur länge det är användbart? Är rädd att det kan ha stått 1½...
Svar
2
· Visningar
2 237
Hästvård Min häst får bara hö, vitaminer/mineraler och vatten men efter att jag ridit brukar jag ge honom ett par motötter/äpplen som belöning... 2
Svar
28
· Visningar
10 296
Senast: Praefatio
·
Hästvård Mitt sto (född 1998) började halta för 2 år sedan, höger bak. Vi var flere gånger till kliniken och de hittade inte orsaken till hältan...
Svar
12
· Visningar
2 071
Senast: Boj
·
B
Foder & Strö Börjar fundera inför nästa vinter på att utfodra min hbl kille med höensilage istället för hö pga att han så lätt att få kolik på...
Svar
13
· Visningar
1 768
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Shit, vad ska jag göra? Min häst har sedan jag fick henne förra sommaren haft avskavt på nosryggen efter grimma. Hon har sedan dess...
Svar
6
· Visningar
2 117
Senast: Skogstroll
·
L
Hästvård hej har en valack som börjat gnisslar tänderna när hon tävlar i dressyr och hopp inte lika mycket då de tränar.Någon som vet hur man kan...
Svar
5
· Visningar
1 711
Hästvård Ska snart till Strömsholms regionsjukhus med en häst, med misstänkt nedsatt syn, dock inte pga ålder eller skada. Vår veterinär...
Svar
4
· Visningar
1 430
Senast: Kellie
·
E
Hästvård Någon som har eller har provat. Fungerade dom bra? Lätta? Smidiga?:) 2
Svar
38
· Visningar
9 667
Senast: Elina8
·
I
Hästvård Köpte ett schampo i Ullared här om dagen, som jag var osäker på att köpa p.g.a. att jag inte kände igen alla konstiga ingredienser...
Svar
2
· Visningar
942
Senast: isan_love
·
Hästvård Har en häst med ett elakt sår på höger bakknä och det är omöjligt att komma åt och tvätta, tyvärr behöver det tvättas ganska ordentligt...
Svar
6
· Visningar
1 382
Senast: pannis
·
Hästvård Min häst går fortfarande med snösulor. Igår tappade han ena framskon och jag tänkte slå på den själv.. Men kan jag då ta bort snösulan...
Svar
7
· Visningar
1 048
Senast: Totola
·
Hästvård Blir så trött! glömmer visst till varje år hur min valack blir när han fäller! dessa är symptomen: * sur * lite trög * stel *...
Svar
7
· Visningar
1 428
Senast: cazi
·
Hästvård Jag upptäckte nu i veckan en stor vårta på min häst. Den är under magen, ganska stor och precis där jag har sadelgjorden. Så jag...
Svar
4
· Visningar
1 421
Senast: Versuvius
·
Hästvård Jag har tvekat länge, men bestämt mig för att skriva tråden ändå. Vem vet, någon kanske har något bra råd/tips/tänkbar "diagnos". Det... 2
Svar
34
· Visningar
4 701
T
Hästvård Tog in min dräktiga märr ikväll och såg att hon va svullen bakom ganascherna på båda sidor och under hakan,kan det va det lilla gräset...
Svar
5
· Visningar
2 183
Senast: stjarlotte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka