Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Fällingstider+brunst= fullblod med dålig matlust. Tanten har gått ner några kilo och jag vill verkligen mota olle i grind!! Har bytt...
2
Svar
24
· Visningar
2 689
Senast: glitter
·
Hästvård Min häst är riktigt halt. Imorse var han bara halt i trav, nu vill han knappt gå alls. Han är svullen runt hela kotan h,f, rejält...
Svar
13
· Visningar
2 015
D
Hästvård Ja, så var det snart dags att köpa den där världsbästa lektionshästen jag blev skötare på när jag var tretton, dvs för nio år sen...
Svar
9
· Visningar
1 333
Senast: Duplica
·
Hästvård Hejsan alla därute! Jag har hört att många som haft halta/behandlade hästar kört med ngt slags "galopp - programm" vis...
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: MiniLi
·
W
Hästvård Vad händer om vaccineringen för influensa dröjer typ 1 år och 1 vecka? måste man gör ngn extra "omvaccination" då?:confused: för vi har...
Svar
17
· Visningar
1 530
Senast: pinky
·
L
Hästvård Hej! Bor på en gård med en del mark och är på gång att skaffa häst i vår/sommar. Läser nu att smörblommor är giftiga för häst men...
Svar
9
· Visningar
5 585
Senast: Chili
·
Hästvård Min lillskrutta har små "knott" som kliar! Ska bada henne imorgon i utspädd jodopax? Förhoppningsvis går denna "svamp"? bort nu när...
Svar
6
· Visningar
1 027
Senast: Grannox
·
Hästvård Jag köpte en unghäst,islandshäst, i mars förra året och han visade fram mot vårkanten lite hingstbeteende. Jag tänkte lite smått på om...
Svar
1
· Visningar
1 204
Senast: skuggi
·
S
Hästvård hur gör man när man tjärar hästens hovar? när jag gör det tar det hur lång tid som hälst för det att torka. ska det ta så lång tid...
Svar
7
· Visningar
1 975
Senast: Elina8
·
T
Hästvård Har ett halvblod -04 som är i kontinuerlig träning i både hopp och dressyr. Idag nu på morgonen så tog jag med båda händer kring...
Svar
4
· Visningar
999
Senast: Sonic76
·
Foder & Strö Varje år är det samma visa. Mitt sto slutar äta i samband med fällning och att brunsten sätter igång. Kraftfoder äter hon men knappt...
Svar
4
· Visningar
856
Hästvård Sitter o stirrar på svaret jag fått via mail precis... Kan det verkligen stämma?? Hästen är min 3åriga nsv bruks som senast...
Svar
13
· Visningar
2 388
Senast: eigollet
·
A
Hästvård Har ett sto på 14 år som haft problem med hovsprickor på höger bak. Hon hade en spricka redan när jag köpte henne. Den satt i mitten av...
Svar
1
· Visningar
1 114
Senast: norpan
·
Hästvård Är det nån som testat att ge det till sin häst? Läste i en annan tråd att det ska vara bra för cirkulation och genomblödning. Hur...
Svar
13
· Visningar
2 131
Senast: Pilotta
·
F
Foder & Strö Jag undrar om näringsvärdet i hö blir sämre med tiden, och om det i så fall bara är vitamin/mineralerna som försvinner, eller om protein...
Svar
4
· Visningar
1 471
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hur är gången vid triangelmärkning rent praktiskt? Om hästen varit på klinik först och blivit utdömd som ej ridbar, när man sedan får...
Svar
3
· Visningar
1 129
Hästvård Köpte en häst för ca 3v sedan och hon hade då snösulorna på när hon kom. Hovslagaren kommer inte hit förrens om 4v, är det någon fara...
Svar
15
· Visningar
1 937
Senast: Cattis_E
·
W
Hästvård Hej buke, behöver både skriva av mig lite samt kanske bra tips och råd. Min stackars häst har haft problem med hälta. Efter ett...
Svar
6
· Visningar
1 248
Senast: millan71
·
Hästvård Ska kastrera min åring. Vet inte vad som är bäst, liggande eller stående? Enligt vetrinären så är det en vanesak. Det ena eller andra...
Svar
13
· Visningar
1 412
Foder & Strö Vilka mineraler/vitaminer tycker ni hade passat till denna foderstat? Tycker jag har letat, men inte hittar något som är optimalt, vill...
Svar
3
· Visningar
947
Senast: IslaBonita
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat