Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst får bara hö, vitaminer/mineraler och vatten men efter att jag ridit brukar jag ge honom ett par motötter/äpplen som belöning...
2
Svar
28
· Visningar
10 222
Senast: Praefatio
·
Hästvård Mitt sto (född 1998) började halta för 2 år sedan, höger bak. Vi var flere gånger till kliniken och de hittade inte orsaken till hältan...
Svar
12
· Visningar
2 063
Senast: Boj
·
B
Foder & Strö Börjar fundera inför nästa vinter på att utfodra min hbl kille med höensilage istället för hö pga att han så lätt att få kolik på...
Svar
13
· Visningar
1 763
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Shit, vad ska jag göra? Min häst har sedan jag fick henne förra sommaren haft avskavt på nosryggen efter grimma. Hon har sedan dess...
Svar
6
· Visningar
2 110
Senast: Skogstroll
·
L
Hästvård hej har en valack som börjat gnisslar tänderna när hon tävlar i dressyr och hopp inte lika mycket då de tränar.Någon som vet hur man kan...
Svar
5
· Visningar
1 707
Hästvård Ska snart till Strömsholms regionsjukhus med en häst, med misstänkt nedsatt syn, dock inte pga ålder eller skada. Vår veterinär...
Svar
4
· Visningar
1 427
Senast: Kellie
·
E
Hästvård Någon som har eller har provat. Fungerade dom bra? Lätta? Smidiga?:)
2
Svar
38
· Visningar
9 651
Senast: Elina8
·
I
Hästvård Köpte ett schampo i Ullared här om dagen, som jag var osäker på att köpa p.g.a. att jag inte kände igen alla konstiga ingredienser...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: isan_love
·
Hästvård Har en häst med ett elakt sår på höger bakknä och det är omöjligt att komma åt och tvätta, tyvärr behöver det tvättas ganska ordentligt...
Svar
6
· Visningar
1 380
Senast: pannis
·
Hästvård Min häst går fortfarande med snösulor. Igår tappade han ena framskon och jag tänkte slå på den själv.. Men kan jag då ta bort snösulan...
Svar
7
· Visningar
1 045
Senast: Totola
·
Hästvård Blir så trött! glömmer visst till varje år hur min valack blir när han fäller! dessa är symptomen: * sur * lite trög * stel *...
Svar
7
· Visningar
1 422
Senast: cazi
·
Hästvård Jag upptäckte nu i veckan en stor vårta på min häst. Den är under magen, ganska stor och precis där jag har sadelgjorden. Så jag...
Svar
4
· Visningar
1 419
Senast: Versuvius
·
Hästvård Jag har tvekat länge, men bestämt mig för att skriva tråden ändå. Vem vet, någon kanske har något bra råd/tips/tänkbar "diagnos". Det...
2
Svar
34
· Visningar
4 492
T
Hästvård Tog in min dräktiga märr ikväll och såg att hon va svullen bakom ganascherna på båda sidor och under hakan,kan det va det lilla gräset...
Svar
5
· Visningar
2 179
Senast: stjarlotte
·
Foder & Strö Har ett 9-årigt sto. Jag tycker att hon ser ganska fin ut med fick påpekat igår att hon behöver tappa en del vikt till. Och visst...
2
Svar
31
· Visningar
2 953
Senast: Domino_s
·
Foder & Strö Ett par i stallet har gjort en sen analys av vårat hö. Jag är så dålig på att veta om de är bra eller dåligt så om nån skulle vilja...
Svar
6
· Visningar
1 091
I
Hästvård Min 26åring är inte ett så stort fan av torrhö och kraffsar gärna ut det i ströt(pappersströ) och äter inte upp allt. När man sedan...
Svar
7
· Visningar
1 138
Senast: sweep
·
Foder & Strö För höga doser kan ju leda till förgiftning, men hur mkt är för hög dos? Innehåller havre och hö/ensilage normalt mkt selen? Om...
Svar
4
· Visningar
2 203
Senast: Docka
·
Hästvård Blir så trött på min hästs fantastiska färdigheter att skada sig att jag inte vet vad jag ska göra ibland. Jag har haft min häst...
Svar
13
· Visningar
1 888
Senast: Stall EMME
·
Hästvård Silver har nu vilat i 8 månader pga av en senskada han fick på djupa böjsenan i somras och är fortfarande inte bra i sin sena. Tyvärr så...
Svar
7
· Visningar
1 479
Senast: Stall EMME
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka