Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Veterinären har rekommenderat det, men jag hittade inget när jag googlade... Är det någon som har erfarenhet av det? 2
Svar
27
· Visningar
3 246
Senast: Elektron
·
I
Hästvård Min 26åring har börjat äta bajs i hagen...är det någon brist på vitamin eller näring han har? jag tror att han äter det lite för att han...
Svar
13
· Visningar
1 391
Senast: MonteRose
·
Hästvård En häst där jag jobbar har fruktansvärda framtänder. Undrar bara om någon sett något liknande?? Iaf en tand är lös och "vickar" 2
Svar
22
· Visningar
5 159
Senast: LittleJune
·
Hästvård Min ena islandshäst har för första (och förhoppningsvis sista) gången i sitt 10-åriga liv haft kolik förra veckan, hon hade troligtvis...
Svar
3
· Visningar
957
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Har sett på mässor såna dära kammar som ser ut som såna man har till hundar som helt enkelt reducerar manens tjocklek. Men hittar de...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: Mariaauto
·
Hästvård Var inne på klinik och idag och fick konstaterat att min häst har shivering. Har väl haft mina misstankar ett tag så jag har läst på...
Svar
1
· Visningar
1 058
Senast: mik
·
Hästvård Har ingen telefon och vill gärna ha svar idag... :p Hästens vacc-kort: 4/10-08 Equip T 2/12-08 Tetanusvaccin vet 12/8-09 Equip F...
Svar
11
· Visningar
1 100
Senast: Mustang
·
Hästvård Hej! Jag heter Johanna och jag har ett arabsto på 7 år som kallas Zaki. Jag är nu på praktik i Hällekis, och har varit här i 2,5 vecka...
Svar
4
· Visningar
1 045
Senast: Jozelle
·
F
Hästvård Nu har jag plockat årets första fästing på en av hästarna :eek: Så nu är det bara att utrusta alla jackor och byxor man har med...
Svar
15
· Visningar
1 421
Senast: Lager
·
Hästvård Jag åkte ju in med mitt halvblod till en ATG klinik efter att jag sett att han vrickat sig i hagen och sedan varit halt vä bak. Det kom...
Svar
9
· Visningar
1 620
Senast: Ireland
·
B
Hästvård Att min häst sedan föl (nu 8 år) haft en patellaupphakning är inget nytt. Och uträtt 3 ggr. ! vet.besiktning vid köp & två gånger efter...
Svar
6
· Visningar
1 111
Senast: Nosgrimma
·
Hästvård Vi delar hage med grannen som har en valack på runt 4 år. Han är väldigt på vår valack och försöker även valla stona och då blir det...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: lobell
·
M
Foder & Strö Jag vill gärna veta för och nackdelar med Hö/hösilage. Vad är bäst? Hört några prata om att man måste vaccinera hästen för att inte få...
Svar
17
· Visningar
3 192
Senast: cahs
·
Foder & Strö Jupp ska flytta till nytt stall i mitten/slutet på juni och de fodrar med Dodson and Horrel. Fodernörd som man är så börjar man redan...
Svar
15
· Visningar
1 670
L
Foder & Strö Som namnet antyder så har min ponny en stor uppblåst bul-mage som inte kan vara fett, då hade han nog inte kunnat gå ens. :o Men nu...
Svar
6
· Visningar
7 897
Foder & Strö Håller på att räkan lite med E-vitamin och undrar om detta kan stämma. Tillskottet innehåller 100 000 mg/kg Man ska ge 20 g/dag...
Svar
12
· Visningar
1 552
Senast: Olympus
·
B
Hästvård Det är så här att en dag när jag skulle gå ut och ge mina två hästar hö så stog den ena (ponnyn) som annars är ett riktigt matvrak bara...
Svar
1
· Visningar
2 805
Senast: zeus
·
Hästvård Är det några här på buke som tagit hjälp av dem? Jag har en häst som jag ska se om han kan få hjälp av en rehabklinik. Jag vill veta...
Svar
1
· Visningar
761
Senast: nowa
·
Hästvård Det är ju ganska varmt ute nu.. även om det kryper ner mot nollan på natten. Hur varmt brukar det vara för att ni ska börja ha era ute... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 778
Senast: jagoallaminadjur
·
Hästvård Mitt sto har skadat sig på insidan av h bakben uppe på låret. Ett sår på ca. 15x15cm. Nu är det så att det kommer ta 5-6mån för det att...
Svar
5
· Visningar
1 767
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka