Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Min unghäst har börjat tunna ur.Tappat över rumpan ingen katastrof men vill inte det ska minska mer.Allt foder är analyserat och en...
Svar
8
· Visningar
1 302
Senast: Madick
·
J
Foder & Strö Idagsläget får mina hästar lusern och hippo bas basic men jag funderar på om de får i sig tillräckligt med mineraler samt om de behöver...
Svar
4
· Visningar
1 032
Senast: HannaZ
·
Hästvård min kille började lägga vinterpäls tidigt, trodde jag iaf... nu tappar han den pälsen och det är inte bara en liten fällning utan det...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 703
Senast: lenaloo
·
Hästvård Vår häst raspades igår. Veterinären gav inget lugnande, satt in en munöppnar-järndel, och tog fram ett raspjärn och började fila. Allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 127
Hästvård Hej alla Jag red för några år sedan en gammal tävlingshäst som gått och skrotat som promenadhäst några år. Jag fick chansen att låna...
Svar
7
· Visningar
2 912
Hästvård En häst som haft någon form av luftvägsproblem tidigare, är det möjligt/troligt/sannolikt att detta skulle kunna ha påverkat lungornas...
Svar
19
· Visningar
7 985
Senast: ganadora
·
Hästvård Hej! När jag rider min häst (jag hör det i skritten) knäpper det till i bakdelen. Kan inte säga att det är ett särskilt ben eller högre...
Svar
5
· Visningar
977
Senast: Jossantt
·
Hästvård Står just nu i vårat stall ett gammalt halvblod. Han tycks de senaste dagarna ha utvecklat fång och veterinären har gett Butta. Inget...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
22 008
Senast: Gnist
·
I
Foder & Strö Lite hjälp, (igen) önskas... Min första sommar med egen häst! :) Sitter och läser Christina Plancks bok om utfodring. Där står en hel...
Svar
12
· Visningar
2 181
Senast: SaraXX
·
Hästvård vem är det man ringer? Hovis eller vet? :o:confused:
Svar
3
· Visningar
708
Senast: Arrows
·
Hästvård Jag har ett gammalt halvblodssto som skurit sönder strålen på ena bak. Just nu är hon gipsad och det tar förmodligen ca 10 dagar till...
Svar
4
· Visningar
1 082
Senast: cinna1
·
Hästvård Kan jag här få tips hur jag ska få min häst att sluta smida (slå i och slå av sin framskor med bakfötterna). Allt är välkommet gärna...
2
Svar
26
· Visningar
5 870
Senast: SO Hovslagare
·
N
Foder & Strö Hej Bukisar:) Hur räknar man ut förhållandet mellan magnesium/kalcium i foderet, hö+kraftfoder??? Läste nyss att förhållandet ska...
Svar
3
· Visningar
3 346
Senast: Nanook
·
Hästvård Jag har ett beslut att fatta men vet inte hur jag ska göra med mitt 23-åriga fullblod om jag ska ta bort honom eller inte för jag vet...
2
Svar
25
· Visningar
2 720
Senast: flashlight
·
Hästvård Hej! Vi kastrerade vår Nordishingst idag. Allt gick väl bra under ingreppet men han slutade inte blöda. 7 timmar efter nästan rann det...
Svar
2
· Visningar
1 135
Senast: TantEster
·
L
Hästvård Var i väg med min häst och fick gjort en MRI efter en längre tids mindre hälta. Hälta som har försvunnit när dem släckt ner hovled...
Svar
4
· Visningar
1 144
Senast: Lindis
·
L
Hästvård Hej! Jag har en tvååring som haft en del otur denna vinter. Först en munböld som tog över en månad innan hon blev sig själv igen med...
Svar
14
· Visningar
3 436
Senast: lenaloo
·
C
Hästvård Jag har ett litet problem med att få ner min häst i vikt. Han är en Valack, 15 år, väger nog en 680 kg :/ i mycket bra skick. Han får...
2 3
Svar
53
· Visningar
8 583
Hästvård Jag har två hästar ett varmblod och ett svenskt fullblod. Fullblodet är en riktig kissmaskin och det luktar väldigt starkt och inte...
Svar
2
· Visningar
734
Senast: EgoGirl
·
L
Foder & Strö Hej! Lite konstig fråga kanske, men nu när snön har smält så dissar min häst mycket av höet ute i hagen. Han äter kanske nåt kilo och...
Svar
9
· Visningar
1 442
Senast: LuckyLuke
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka