Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har ingen aning om var denna tråd ska vara men om den är fel så får ni gärna flytta den. Hur borstar ni hästens svans? Har sett att...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 924
Senast: gulkiwi
·
Hästvård Min häst är halt på ena frambenet, och har varit så sedan en vecka tillbaka. Han är väldigt varm i den framhoven, men helt torr i benet...
2
Svar
25
· Visningar
13 183
Senast: Emmah.S
·
Hästvård Snabb återberättelse: Var in med ponnyn på kliniken igår, han blev helt mystiskt halt i början av veckan så jag beslöt mig för att åka...
Svar
8
· Visningar
4 092
Senast: Emmah.S
·
Hästvård Min dotters kusin har en ponny som för det mesta har hoppat glatt det mesta. Nu har de börjat tävla mer och mer och ha mera...
Svar
6
· Visningar
1 745
Senast: Harbor
·
Hästvård Jag skulle späda lite jodopax idag i en väl rengjord läskflaska, men den blev grumlig! Som om att jodopaxen reagerade med något (eller...
Svar
5
· Visningar
1 352
Senast: Elina8
·
E
Foder & Strö Kanske en dum fråga, men vad är Lucern? Är det stråfoder?
2 3
Svar
52
· Visningar
28 808
Senast: Finpixia
·
Foder & Strö Hej!! Vill ha hjälp med att få veta vilka tillskott som är bra för hästens leder?? Har ni några tips om någon billig variant?? brukar...
2
Svar
22
· Visningar
8 002
Senast: Soffan74
·
Hästvård Hur yttrar sig skendräktighet? Vad händer? och finns det något man själv kan behöva göra?
Svar
4
· Visningar
1 851
I
Foder & Strö På Hippocampus står det att svettförlusten vid 30 minuters travarbete behöver tas igen med 45 g salt, förutom saltstenen. Har jag tolkat...
2
Svar
24
· Visningar
2 643
Senast: IslaBonita
·
I
Hästvård Är det någon här som har haft sin häst hos en sådan? Berätta både god och dåliga erfarenheter. *Har beställt 2 tider, så därför är...
Svar
17
· Visningar
11 616
Senast: Siddyy
·
Hästvård Hej, min häst har svullna ganacher ( tror inte det är rättstavat) men det som sitter mellan huvuder och halsen, men han är mest bara...
Svar
4
· Visningar
2 121
Senast: Babe
·
S
Hästvård jag är skit dålig på sånt här och vet inte vem ja ska fråga.. just nu äter min häst hösilage som bas sen havre,mineraler och...
Svar
8
· Visningar
978
Senast: ssabina
·
A
Hästvård jag har ganska dålig koll på hästens utrustning... när behöver hästen benskydd, boots, senskydd, hjälptyglar och ja...allt vad det...
Svar
6
· Visningar
2 481
Senast: Supernova
·
F
Hästvård Hur hade ni gjort i min sits? Jag letar efter en äldre shettis till min son på 4 år som han ska få sköta och lära sig rida på. Jag...
Svar
8
· Visningar
1 733
Senast: eigollet
·
S
Hästvård Go´kväll allihopa! Skulle vilja ha lite råd från kunniga, gärna hovslagare/veterinärer. Jag har en 6 årig islandsvalack, han har gått...
Svar
3
· Visningar
1 366
S
Hästvård jag har en såkallad hosthäst har inte fått någon direkt diagnos men hon hostar så de låter som att inälverna ska komma farande ut genom...
Svar
12
· Visningar
1 396
Hästvård Vet ej om det är riktigt rätt ställe att sätta frågan på, men jag prövar. Har en ardennerhingst hemma, 18 år, tipp-top hälsa och som är...
Svar
1
· Visningar
838
Senast: Whoever
·
Foder & Strö Har en shettis som är lite tunn. (1åring, har gått som hingst tills för några veckor sedan) Har tyvärr inte analys på höet. (han har...
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: MaRomer
·
Hästvård Min underbara medryttarhäst är ute och tävlar nu och då följer jag med som hästskötare och fotograf. Jag håller koll både på ryttaren...
Svar
10
· Visningar
2 152
Senast: Indiv
·
Hästvård hur länge kan hästen gå med en sko utan att det gör någon skada? hästen har bara skor på framhovarna och nu tappade hon en sko...
Svar
2
· Visningar
723
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025