Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har ett 9-årigt sto. Jag tycker att hon ser ganska fin ut med fick påpekat igår att hon behöver tappa en del vikt till. Och visst... 2
Svar
31
· Visningar
2 959
Senast: Domino_s
·
Foder & Strö Ett par i stallet har gjort en sen analys av vårat hö. Jag är så dålig på att veta om de är bra eller dåligt så om nån skulle vilja...
Svar
6
· Visningar
1 095
I
Hästvård Min 26åring är inte ett så stort fan av torrhö och kraffsar gärna ut det i ströt(pappersströ) och äter inte upp allt. När man sedan...
Svar
7
· Visningar
1 141
Senast: sweep
·
Foder & Strö För höga doser kan ju leda till förgiftning, men hur mkt är för hög dos? Innehåller havre och hö/ensilage normalt mkt selen? Om...
Svar
4
· Visningar
2 209
Senast: Docka
·
Hästvård Blir så trött på min hästs fantastiska färdigheter att skada sig att jag inte vet vad jag ska göra ibland. Jag har haft min häst...
Svar
13
· Visningar
1 895
Senast: Stall EMME
·
Hästvård Silver har nu vilat i 8 månader pga av en senskada han fick på djupa böjsenan i somras och är fortfarande inte bra i sin sena. Tyvärr så...
Svar
7
· Visningar
1 492
Senast: Stall EMME
·
Foder & Strö Min unghäst har börjat tunna ur.Tappat över rumpan ingen katastrof men vill inte det ska minska mer.Allt foder är analyserat och en...
Svar
8
· Visningar
1 306
Senast: Madick
·
J
Foder & Strö Idagsläget får mina hästar lusern och hippo bas basic men jag funderar på om de får i sig tillräckligt med mineraler samt om de behöver...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: HannaZ
·
Hästvård min kille började lägga vinterpäls tidigt, trodde jag iaf... nu tappar han den pälsen och det är inte bara en liten fällning utan det... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 715
Senast: lenaloo
·
Hästvård Vår häst raspades igår. Veterinären gav inget lugnande, satt in en munöppnar-järndel, och tog fram ett raspjärn och började fila. Allt... 2
Svar
22
· Visningar
3 141
Hästvård Hej alla Jag red för några år sedan en gammal tävlingshäst som gått och skrotat som promenadhäst några år. Jag fick chansen att låna...
Svar
7
· Visningar
2 928
Hästvård En häst som haft någon form av luftvägsproblem tidigare, är det möjligt/troligt/sannolikt att detta skulle kunna ha påverkat lungornas...
Svar
19
· Visningar
8 071
Senast: ganadora
·
Hästvård Hej! När jag rider min häst (jag hör det i skritten) knäpper det till i bakdelen. Kan inte säga att det är ett särskilt ben eller högre...
Svar
5
· Visningar
979
Senast: Jossantt
·
Hästvård Står just nu i vårat stall ett gammalt halvblod. Han tycks de senaste dagarna ha utvecklat fång och veterinären har gett Butta. Inget... 5 6 7
Svar
136
· Visningar
22 063
Senast: Gnist
·
I
Foder & Strö Lite hjälp, (igen) önskas... Min första sommar med egen häst! :) Sitter och läser Christina Plancks bok om utfodring. Där står en hel...
Svar
12
· Visningar
2 199
Senast: SaraXX
·
Hästvård vem är det man ringer? Hovis eller vet? :o:confused:
Svar
3
· Visningar
711
Senast: Arrows
·
Hästvård Jag har ett gammalt halvblodssto som skurit sönder strålen på ena bak. Just nu är hon gipsad och det tar förmodligen ca 10 dagar till...
Svar
4
· Visningar
1 084
Senast: cinna1
·
Hästvård Kan jag här få tips hur jag ska få min häst att sluta smida (slå i och slå av sin framskor med bakfötterna). Allt är välkommet gärna... 2
Svar
26
· Visningar
5 894
Senast: SO Hovslagare
·
N
Foder & Strö Hej Bukisar:) Hur räknar man ut förhållandet mellan magnesium/kalcium i foderet, hö+kraftfoder??? Läste nyss att förhållandet ska...
Svar
3
· Visningar
3 351
Senast: Nanook
·
Hästvård Jag har ett beslut att fatta men vet inte hur jag ska göra med mitt 23-åriga fullblod om jag ska ta bort honom eller inte för jag vet... 2
Svar
25
· Visningar
2 728
Senast: flashlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka