Underliga tänder

Sv: Underliga tänder

Tack Joyboy, för ett informativt inlägg! Men här får jag be om en precisering:

Även en häst med gravt överbett klarar sig bra, ibland kan de till och med beta, de är fantastiska på att lära sig, de biter av gräset genom att hålla emot med tungan, den får en förhårdnad/valk där den möter tänderna.

Avser du här verkligen överbett och inte frontalt överbett?

Nu är jag inte joyboy som synes, men gissar att det är frontalt överbett som avses, skillanden har diskuterats högre upp i tråden.

Mitt 2-åriga sto har ett överbett på 2cm, frontalt.. Hon kan både äta gräs och vanligt hö så det verkar inte vara något som stör henne. :)

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
349
Senast: Malva1978
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 454
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
Katthälsa Jag är rädd att min ena katt (hankatt på 4 år) drabbats av forl. hans framtänder växer , eller ser ut att göra, speciellt den ena. Det...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka