Forl kostnad?

Min katt har forl. Första gången fick hon ta bort ganska många tänder och har för mig att det kostade ca 8-10 000 kr. Sedan har det varierat. Något år har hon inte behövt ta bort tänder alls utan endast tandsten, andra år har hon tagit bort ett fåtal tänder. Det är glest i munnen nu, men hon klarar sig fint😊

Vår försäkring täcker inte heller, inte jättekul men bara att betala..

Nu har kissen varit hos veterinären. Det var forl och vet fick dra ut alla tänder utom huggisarna i underkäken. Stackarn :( Men hon tror han kommer klara sig fint ändå (som ni sa) . Måste ju haft jätteont. Är så glad att jag tog tag i o åka in med honom :heart
Vad fint att du märkte och såg till att han fick hjälp. Och ja jag tror du kommer märka att han mår mycket bättre sen efteråt just för smärtan är borta. Så har det varit för de 2 jag haft som blivit av med alla tänder förutom nån huggis. Båda har mått bättre utan tänder än med, och båda har ätit torrfoder utan problem efteråt med

Vad fint att du märkte och såg till att han fick hjälp. Och ja jag tror du kommer märka att han mår mycket bättre sen efteråt just för smärtan är borta. Så har det varit för de 2 jag haft som blivit av med alla tänder förutom nån huggis. Båda har mått bättre utan tänder än med, och båda har ätit torrfoder utan problem efteråt med
Tack ❤️ vad skönt o höra resultatet kan bli så bra! Hur länge tog det innan era kunde äta torrfoder? Min kisse åt en hel påse blötmat (skonkost) nu, han har aldrig ätit med sån aptit nånsin! Så härligt o se🙏

Kan även tillägga att jag fick betala 4500 kr för kalaset, då ingick specialblötfoder o näringsdryck att ta nu första veckan ❤️
Det var inte farligt dyrt.

Är så glad att Forl ingår i min försäkring . Peppar peppar har hennes tänder sett jättebra ut när veterinären tittat varje år vid vaccinering. Jag hade åtgärdat direkt om det skulle vara något. Är själv inte alls orolig för narkosen, mycket större risk att vi blir påkörda på väg till veterinären än att något händer under narkosen.

Tack ❤️ vad skönt o höra resultatet kan bli så bra! Hur länge tog det innan era kunde äta torrfoder? Min kisse åt en hel påse blötmat (skonkost) nu, han har aldrig ätit med sån aptit nånsin! Så härligt o se🙏
Min tog ju visserligen bara bort huggisarna, men jag började ge henne torrfoder efter en vecka och hon åt det lite försynt redan då. Tror kanske det tog 10 dagar innan hon började äta torrfodret "som vanligt".

För övrigt äter hon långsammare nu. Vet inte om det berodde på ont+hungrig=äta fort så det blev kortare aj, eller om det är tänderna som är borta. Oavsett är det verkligen bara bra att hon tar det lite lugnare 😅

Jag kände mig förresten också som en skurk för att jag inte fixat det här tidigare, men! Försöker tänka att man gör så gott man kan, och så länge man faktiskt ser till att ta tag i det när man ser att det är problem för katten, så är man inte en så pjåkig matte ändå :heart

Min åt det direkt. Det var inte meningen men den envisades med att stjäla av kompisens torrfoder trots fri tillgång på blötmat (och kompisen levde 14 år och vägrade från kattunge till dagen han dog att äta blötmat så kunde inte ta bort torrisarna heller)

Så sen när nummer två fick dra alla tänder var jag ganska chill och den fick äta som den ville. Den åt blötmat enbart i nån vecka men började sen välja lite torrisar.

Dock hade de olika teknik. Den första krossade torrisarna mot gommen. Den andra svalde dem hela.

Min Missia opererades två gånger och båda gångerna fick hon tillgång till torrisar och blötmat, båda gångerna valde hon torrisarna på en gång. Hon var inte överförtjust i blötmat och för mig var det viktigast att hon fick i sig mat (hon var äldre och hade börjat gå ner i vikt så jag gav henne högenergifoder).

Hon blev som en ny katt efter båda operationerna och de gav henne flera år till (hon blev 16 år) :heart

Tack, ja man får inte skuldbelägga sig för mycket även om tankarna såklart kommer nu i efterhand , att jag borde åkt in med han tidigare! :( Han är som en annan katt, enormt kelig, tvättar sig mer, äter med enorm aptit den blötmat och näringsdryck han fått och verkar allmänt må så mycket bättre. Ska bli spännande o följa. Hans syster är dock väldigt avig mot honom nu, vet inte om han luktar konstigt efter veterinärbesöket eller vad det är frågan om men hon fräser mot han hela tiden. Men glad tänderna är bättre <3 Känner igen mycket i det ni berättat nu.

Nu har kissen varit hos veterinären. Det var forl och vet fick dra ut alla tänder utom huggisarna i underkäken. Stackarn :( Men hon tror han kommer klara sig fint ändå (som ni sa) . Måste ju haft jätteont. Är så glad att jag tog tag i o åka in

Kan även tillägga att jag fick betala 4500 kr för kalaset, då ingick specialblötfoder o näringsdryck att ta nu första veckan ❤️
4500 för nästan alla tänder?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka