Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har ingen telefon och vill gärna ha svar idag... :p Hästens vacc-kort: 4/10-08 Equip T 2/12-08 Tetanusvaccin vet 12/8-09 Equip F...
Svar
11
· Visningar
1 098
Senast: Mustang
·
Hästvård Hej! Jag heter Johanna och jag har ett arabsto på 7 år som kallas Zaki. Jag är nu på praktik i Hällekis, och har varit här i 2,5 vecka...
Svar
4
· Visningar
1 043
Senast: Jozelle
·
F
Hästvård Nu har jag plockat årets första fästing på en av hästarna :eek: Så nu är det bara att utrusta alla jackor och byxor man har med...
Svar
15
· Visningar
1 414
Senast: Lager
·
Hästvård Jag åkte ju in med mitt halvblod till en ATG klinik efter att jag sett att han vrickat sig i hagen och sedan varit halt vä bak. Det kom...
Svar
9
· Visningar
1 592
Senast: Ireland
·
B
Hästvård Att min häst sedan föl (nu 8 år) haft en patellaupphakning är inget nytt. Och uträtt 3 ggr. ! vet.besiktning vid köp & två gånger efter...
Svar
6
· Visningar
1 109
Senast: Nosgrimma
·
Hästvård Vi delar hage med grannen som har en valack på runt 4 år. Han är väldigt på vår valack och försöker även valla stona och då blir det...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: lobell
·
M
Foder & Strö Jag vill gärna veta för och nackdelar med Hö/hösilage. Vad är bäst? Hört några prata om att man måste vaccinera hästen för att inte få...
Svar
17
· Visningar
3 162
Senast: cahs
·
Foder & Strö Jupp ska flytta till nytt stall i mitten/slutet på juni och de fodrar med Dodson and Horrel. Fodernörd som man är så börjar man redan...
Svar
15
· Visningar
1 645
L
Foder & Strö Som namnet antyder så har min ponny en stor uppblåst bul-mage som inte kan vara fett, då hade han nog inte kunnat gå ens. :o Men nu...
Svar
6
· Visningar
7 880
Foder & Strö Håller på att räkan lite med E-vitamin och undrar om detta kan stämma. Tillskottet innehåller 100 000 mg/kg Man ska ge 20 g/dag...
Svar
12
· Visningar
1 549
Senast: Olympus
·
B
Hästvård Det är så här att en dag när jag skulle gå ut och ge mina två hästar hö så stog den ena (ponnyn) som annars är ett riktigt matvrak bara...
Svar
1
· Visningar
2 790
Senast: zeus
·
Hästvård Är det några här på buke som tagit hjälp av dem? Jag har en häst som jag ska se om han kan få hjälp av en rehabklinik. Jag vill veta...
Svar
1
· Visningar
758
Senast: nowa
·
Hästvård Det är ju ganska varmt ute nu.. även om det kryper ner mot nollan på natten. Hur varmt brukar det vara för att ni ska börja ha era ute...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 763
Senast: jagoallaminadjur
·
Hästvård Mitt sto har skadat sig på insidan av h bakben uppe på låret. Ett sår på ca. 15x15cm. Nu är det så att det kommer ta 5-6mån för det att...
Svar
5
· Visningar
1 764
Senast: Sar
·
Hästvård Långt inlägg... En delvis fortsättning på Understuckna trakter-tråden. I tisdags började pålla sparkas "på riktigt" när jag...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 576
Senast: Constance
·
Foder & Strö Jag undrar om ett hösilage som innehåller 211 g/kg ts socker passar till en fånghäst, är det för högt? Mängden råprotein är 8,4 %/ts, är...
Svar
3
· Visningar
812
Senast: spaderÄss
·
K
Hästvård Har ett halvblod med KS. Ganska tunn och omusklad. Ridningen går superbra fram tills dess då man ska börja galopperar. Själva fattingen...
Svar
16
· Visningar
2 506
Senast: Killbarry Rosie
·
M
Hästvård Mitt halvblod har varit dåligt sen i April 09. Ett gäng vänder till kliniker varav den ena konstaterade hovledsinflamation, den andra...
Svar
5
· Visningar
1 718
Senast: devere
·
R
Hästvård Har nu suttit halva kvällen på sv ridsports hemsida för att se om det är karens på stroppy mare? Hittar inget?! Något som vet? Det är...
Svar
6
· Visningar
3 455
Senast: Boj
·
Foder & Strö Har slängt säcken för länge sedan o haft det i försluten tunna, undrar hur länge det är användbart? Är rädd att det kan ha stått 1½...
Svar
2
· Visningar
2 229

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka