Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon som har erfarenhet av denna? Jag bara tog någon som verkade ny och som jag inte provat tidigare eftersom det mesta är skräp. Ingås...
Svar
10
· Visningar
1 479
Senast: Estivuz
·
K
Hästvård Hej! Jag har ett problem, min häst fick för ungefär 1år sedan massa knölar på ryggen som är som 10kronor stora, Han ömmar på dem och de...
Svar
17
· Visningar
2 009
Senast: Mynta2
·
Hästvård Var på liniken med Pluto idag o det konstaterades att han har en lång spricka mitt fram på skenbenet, rena turen att benet inte gick av...
2
Svar
24
· Visningar
12 360
Senast: goddamnit
·
F
Foder & Strö Hur mycket hösilage resp. hö (kg) skulle ni rekommendera för en liten bponny (110-120 i mkh) när den kommer gå promenadridning och bli...
Svar
3
· Visningar
969
·
Hästvård Min häst har blivit ofrivilligt blistrad :( , hur ska jag lindra irritationen? Jag har försökt få bort linimentet ( som hade olja som...
Svar
14
· Visningar
2 894
Senast: niceday
·
Foder & Strö Om man ska ge en häst soja måste man ge den vetekli oxå? Och om sånna fall varför?
2
Svar
20
· Visningar
2 971
Senast: arabia
·
Hästvård Fodervärden som har min häst ringde precis och sa att Tibbe är värre igen, för stunden hoppar han på 3 ben. Han har en hovböld som inte...
Svar
17
· Visningar
6 563
H
Hästvård Hej! Jag har ett sto som blev halt 8 mån efter att jag köpte henne. Hon behandlades i båda kotorna fram + ett knä fram ngr ggr sedan...
Svar
8
· Visningar
1 422
Senast: Hoppsan
·
Foder & Strö Min första reaktion var att det går väll inte? Men... jag tänkte vara öppensinnad och höra med er. Kan man ersätta hö med halm...
Svar
7
· Visningar
4 819
Senast: Snowball
·
Foder & Strö Mina hästar har hela vintern ätit analyserat hö och efter det uträknad foderstat. De har behövt tillskott av protein samt mineraler...
Svar
4
· Visningar
999
Senast: trofé
·
Hästvård Jäkla skit! Ursäkta språket, men när allt äntligen börjar falla på plats och ridningen fungerar, så går det överpilska brunstiga stoet...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: Tillis
·
Hästvård Hästens sår läker, men långsamt. Det buktade rätt bra så jag tog hjälp och etsade ner en HEL DEL nu är det MYCKET mindre. men jag har...
2
Svar
25
· Visningar
5 229
Senast: glitter
·
S
Hästvård Jag har en gammal ponny som satte i halsen nyss när han skulle äta sitt kraftfoder. Det rann ur kraftoder och vatten ur båda näsborrarna...
Svar
18
· Visningar
6 743
Senast: älgen
·
Hästvård Flyttade till ett nytt stall för cirka en månad sen, detta innebar även att jag var tvungen att byta hovslagare. Passade på att ta samma...
2
Svar
35
· Visningar
6 463
Senast: arizona
·
Hästvård Hur länge brukar man normalt vänta med att rida med bett efter att man har tagit bort vargtänderna? //Anna
Svar
2
· Visningar
719
Foder & Strö Våran analys ser ut som följer; TS 38,4 Smb rp 11 Mj 3,8 Ca 0,8 P 0,7 Mg 0,3 Mao väldigt blött på papper (prov tagit direkt...
Svar
4
· Visningar
985
Senast: Corax
·
Hästvård Har ett sto med misstänkt griffelbensfraktur (ska ringa kliniken så fort de öppnar) Hur gör man med en sådan? Vad kostar operationen...
Svar
2
· Visningar
1 058
Senast: tina_sj
·
Hästvård Jag har lite funderingar på de olika desinfektionsmedel som finns, till exempel jodopax, lila sårspray, klorhexidin mm. Jag antar att de...
Svar
9
· Visningar
1 475
Senast: cahs
·
M
Foder & Strö Undrar om någon vet hur mycket mineraler en normal stor häst behöver per dygn, helt vanliga??
Svar
2
· Visningar
849
Senast: Sophie_Maurer
·
Foder & Strö som rubriken lyder, jag har en 28 årig ponny som under vintern rasat i vikt, detta pga att han inte klarar av att äta hö längre av att...
Svar
5
· Visningar
1 039
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30