Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har hittat en häst som jag är väldigt sugen på att köpa om allt stämmer. Han är travtränad men lyckades inte kvala in i höstas. Han...
2
Svar
27
· Visningar
2 530
Senast: Sonic76
·
S
Hästvård Det är så att jag eventuellt ska ta en häst på foder. Ska åka och titta på den för andra gången i orgon. Och behöver då lite hjälp har...
Svar
3
· Visningar
708
Senast: sufiiee
·
A
Hästvård Önskar en mer vetenskaplig eller veterinär förklaring till vad det är som orsakar svullnaden bakom ganascherna när en ovan häst börjar...
Svar
9
· Visningar
1 464
Hästvård Behöver få tag på snögg animal polster (den klistriga självhäftande) Någon som vet vart?? Har sökt på nätet och mitt apotek men inte...
Svar
4
· Visningar
4 055
Senast: Abova
·
M
Hästvård Hård svullnad (mellan?) senorna och smått öm över senorna i ena frambenet, inte halt direkt och om han är det är det ytterst lite bara...
Svar
3
· Visningar
1 170
Hästvård Jag har lite problem med ridningen just nu och känner att jag börjar bli nojjig om han har ont någonstans. Kan lika gärna vara trots men...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: linzan
·
Hästvård Vad är nu att föredra av hälsoskäl till hosthäst, jag har för närvarande 3 alternativ och vill gärna ha era åsikter - extra positivt om...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
10 308
Senast: Ayala
·
Hästvård Min häst som igår var hos fysioterapeuten var extremt spänd i Sacrum. Jag har sökt lite på internet men blir inte klok på vad Sacrum är...
Svar
9
· Visningar
4 478
Senast: Luleå
·
  • Låst
Hästvård Jag ska skicka iväg kolla masken prov nu i början av veckan som kommer. Har aldrig gjort det tidigare, så har läst på en del om det...
Svar
1
· Visningar
894
Senast: Madick
·
Foder & Strö Nu är det dags att ta reda på vilket fodermedel som är det mest populära att tillskottsfodra med! Hö räknas inte för det utgår jag...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 499
Senast: Laguna
·
Hästvård Vad har hon drabbats av? Hon kliar sig frenetiskt och har som små knottror med skorv som kan vara lite större på andra ställen. Det...
Svar
4
· Visningar
959
Hästvård Min foderhäst ska till vet i morgon för hältutredning. Tidigare har han inte gått att göra böjprov på utan pleggning eftersom han...
2
Svar
20
· Visningar
2 683
Foder & Strö Var inne på klinik idag med min häst och fick konstaterat att han har shivering. Tydligen så kan det underlätta för honom om man slopar...
Svar
12
· Visningar
3 149
Senast: Luleå
·
Hästvård min lilla busa på 3 år ska snart få sina vargtänder utdragna. Tänkte höra med er på buke vad ni tycker och tänker om vargtänder. De...
Svar
10
· Visningar
1 331
Senast: viarpshult
·
Hästvård Veterinären har rekommenderat det, men jag hittade inget när jag googlade... Är det någon som har erfarenhet av det?
2
Svar
27
· Visningar
3 237
Senast: Elektron
·
I
Hästvård Min 26åring har börjat äta bajs i hagen...är det någon brist på vitamin eller näring han har? jag tror att han äter det lite för att han...
Svar
13
· Visningar
1 388
Senast: MonteRose
·
Hästvård En häst där jag jobbar har fruktansvärda framtänder. Undrar bara om någon sett något liknande?? Iaf en tand är lös och "vickar"
2
Svar
22
· Visningar
5 153
Senast: LittleJune
·
Hästvård Min ena islandshäst har för första (och förhoppningsvis sista) gången i sitt 10-åriga liv haft kolik förra veckan, hon hade troligtvis...
Svar
3
· Visningar
954
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Har sett på mässor såna dära kammar som ser ut som såna man har till hundar som helt enkelt reducerar manens tjocklek. Men hittar de...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Mariaauto
·
Hästvård Var inne på klinik och idag och fick konstaterat att min häst har shivering. Har väl haft mina misstankar ett tag så jag har läst på...
Svar
1
· Visningar
1 051
Senast: mik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30