Sprutad fram...?

Sv: Sprutad fram...?

*kl*

Många har antytt att priset är lågt. Nu vet jag vad hästen är ut annonserad för och jag tycker det är ett överpris faktiskt. Jag hade gett runt hälften av vad han är annonserad för. Men du väljer själv F :)

Alla: Tack för era svar. Jag kommer avstå från hästen, lite pga andra omständigheter också som jag inte vill gå in på här.

Har ett par andra hästar som jag ska kika närmare på som inte är varmblod :)

Vadå avstängd?? man blir inte avstängd om man inte sprutar och startar för tidigt.. den här är sprutad för länge sen.

Jag har inte läst hela tråden, men en intressant synpunkt i ämnet är varför du inte köper en häst som är frisk som en nötkärna istället, eller åtminstone en som inte behandlats tidigare. Lycka till hu du än gör!

Jag har inte läst hela tråden, men en intressant synpunkt i ämnet är varför du inte köper en häst som är frisk som en nötkärna istället, eller åtminstone en som inte behandlats tidigare. Lycka till hu du än gör!

Som jag skrev i sista inlägget så kommer jag inte köpa hästen. Jo det är klart att jag vill ha en frisk häst men eftersom jag inte har någon erfarenhet av travhästar så visste jag inte riktigt vad det innebar med sprutning.

Har mest haft med kallblodshästar att göra sista åren och har peppar,peppar inte haft så mycket kontakt med sjukdomar, hältor och behandlingar att göra.

Varför blev hästen sprutad? En sådan häst känns inte ha en rimlig ålder för att redan vara sprutad. Jag tror att du drar på dig framtida problem med den hästen.

det finns ju olika orsaker till varför man sprutar en travhäst, en treåring har ju redan tränats en hel del jämfört med en ridhäst så visst kan det finnas skador, min sprutades pga en olycka, som gjorde att hon fick en led som krånglade, så det är ju inte alltid andra orsaker, hon sprutades aldrig mer sedan trots tuff träning i flera år.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 667
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 776
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 747
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 954
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka