Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ska tempa hästen och vet i stort sett hur man gör, men vill ändå få några snabbråd. Vad är normal hästtemperatur ungefär? Hur får man...
Svar
3
· Visningar
6 780
Senast: Harbor
·
Hästvård Finns det som begrepp? Kan en vuxen häst ha något som kallas för medfödd bakåtbruten tåaxel? Uttrycket kommer från en veterinär, men jag...
Svar
5
· Visningar
1 414
Senast: jesse
·
Hästvård Hej alla! Känner att jag skulle behöva lite hjälp. Har en ponny på 18 år som haft mycket problem med bakbenet på senaste tiden. Det...
Svar
2
· Visningar
798
Senast: bettysmatte
·
M
Hästvård Är det farligt för hästar att äta?
Svar
1
· Visningar
763
Senast: Versuvius
·
Foder & Strö Vad gör man åt det om foderstaten i övrigt är perfekt, inklusive alla kvoter och hästen klarar sig på enbart detta grovfoder. Finns ju...
Svar
5
· Visningar
2 141
Senast: DavidS
·
L
Hästvård Min pålle har de senaste dagarna kännts lite ovanligt lat i paddocken, dock är han alltid lat så det är svårt att avgöra... Men han...
Svar
10
· Visningar
1 193
Senast: LuckyLuke
·
Foder & Strö Idag upptäckte vi att arrendatorn till delar av vår mark hade åkt runt med gödselspridaren även på de marker som sedan mitten av mars...
Svar
12
· Visningar
3 448
Senast: Rimfaxe
·
H
Hästvård Har sökt runt men hittar inget riktigt svar på mina frågor om låsning i bäckenet! Min häst hade en låsning i bäckenet i vintras, det...
2
Svar
24
· Visningar
7 614
Senast: hoppryttare
·
Hästvård Klinik eller inte för den här hästen? http://www.youtube.com/watch?v=Ub7Khv5bx_M http://www.youtube.com/watch?v=JXSrQvhMj_I...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
19 192
Senast: Tussilago
·
Hästvård Konstig rubrik kanske men jag skulle vilja linda upp hästens svans vid arbete och undrar om det är någon som kan hjälpa mig med en...
Svar
6
· Visningar
3 387
Senast: Lazio
·
Hästvård Hästens hagkompisar verkligen tuggar i sig hela pälsen och svansen, vad ska jag göra? Nu börjar det ju också bli varmt så han vill...
Svar
9
· Visningar
1 614
Senast: pulkaskurk
·
Hästvård Min islandshäst kom till mig och sitt nya stall för ca 6 veckor sedan. För ca 3 eller 4 veckor sedan började hennes ögon att rinna. Det...
Svar
6
· Visningar
1 596
Senast: Nea86
·
X
Hästvård Eftersom jag inte har någon helst aning om detta så frågar jag ! Blir hästar som äter halm bukiga? Har ett travsto som käkade halm...
Svar
4
· Visningar
2 051
Senast: zeus
·
N
Hästvård Ja, är det möjligt för två nsv bruksston på lösdrift att dricka ca 115-120 l på 12 timmar? Detta har hänt några dagar i rad nu. Känns...
Svar
11
· Visningar
1 387
Senast: Nordstjarna
·
Hästvård Jag har en 4 åring som reds in förra året, men nu efter vinteruppehållet började han helt plötsligt stegra sig, går nu bättre för varje...
2
Svar
35
· Visningar
3 884
Senast: Royal
·
Hästvård I Torsdags red jag med min häst på gärdet, det gick jättebra o så, sen när jag travar av och gör en liten volt hände det nåt, han fick...
Svar
1
· Visningar
800
Senast: MaRomer
·
F
Foder & Strö Hur mycket kraftfoder och vilket kraftfoder ger ni/hade ni gett till en normalbyggd shettis som arbetar 3-4 ggr i veckan (lite körning...
Svar
6
· Visningar
1 269
Senast: Gesska
·
Hästvård Såg en häst för ett par dagar sedan, vars man såg nästan bränd? ut. De flesta tagelstrån var vita längst ut i topparna. Är det...
Svar
5
· Visningar
1 246
F
Hästvård Ja ni buke, vad har ni för råd och dåd till en hingst som har strikt skrittvila pga skada (promeneras 2x45 min/dag) och nu har tröttnat...
2
Svar
20
· Visningar
1 902
Senast: FCTH
·
L
Hästvård Hej. Jag har en hingst jag funderar på att ta hem och ha på lösdrift. Mtt problem är att jag är emot att han hästar ensamna, och...
2
Svar
34
· Visningar
3 822

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka