Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur snart efter ett fånganfall kan man börja träna hästen igen? Min lilla shettis har haft ett fånganfall, blivit behandlad, svarat...
Svar
1
· Visningar
857
Senast: bettysmatte
·
L
Hästvård Har en häst som utstått en hel del. Väldigt mycke mer än många andra hästar skulle fixa. Efter problem med njurarna, lättare form av...
Svar
2
· Visningar
1 506
Senast: Lindis
·
Hästvård Jag vet inte vad jag skall göra? Min häst har vid senaste transporterna förstört svansroten helt och hållet, ser bedrövligt ut och det...
Svar
10
· Visningar
1 766
Senast: Bison
·
Foder & Strö Nu skulle jag vilja ha lite tankar och erfarenheter från er andra ang lite kraftfoder. Jag ska ta hem ett 11årigt hbl sto som är...
Svar
15
· Visningar
1 283
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Min arab har cystor i båda bakknäna. Jag har valt i samråd med veterinär att inte operera henne. Sista tiden så har hon vilat mycket på...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: vicsan
·
Hästvård Jag undrar hur det fungerar, jag läser flera trådar här på buke om folk som skriver "när är det okej att släppa ut pållarna nattetid"...
2
Svar
31
· Visningar
3 441
Senast: Dorinda
·
Hästvård Upptäckte här om dagen att min häst har en liten kula på ena frambenet. Som en femtioöring i diameter kanske... Den sitter på utsidan...
Svar
3
· Visningar
1 758
Senast: Nea86
·
Hästvård Min kompis varmblod har nämligen detta. Han visade knappt tydlig hälta ens i traven och sen på röntgen visade det sig, enligt vad min...
Svar
5
· Visningar
5 920
Senast: Miloni
·
M
Hästvård Nu när våren kommer så blir hagana igen väldigt leriga. Har försökt tvätta min hästs hovar o ben varje dag men ändå har hon nu lyckats...
Svar
10
· Visningar
1 635
Senast: Majapiraya
·
Foder & Strö Har två olika formler för att fastställa hästen underhållsbehov.... Vilken är rätt? Och vilken är mest fördelaktig? (hästens...
2
Svar
21
· Visningar
2 188
B
Foder & Strö Vad ger ni era fånghästar för foder? Vilka tipa och råd har ni fått från veterinärer, foderrådgivare osv? Vi ger vår islänning 6-7 kg...
2
Svar
35
· Visningar
8 746
Senast: Buck
·
Hästvård Min lillhingst fyller ett år nu i maj. Han är en korsningsponny som förväntas bli c-ponny. Förräldrarna är rediga och kralliga och när...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: fjordtokan
·
E
Foder & Strö På en ridskola eller dylikt står det ju oftast vad varje häst ska ha för slags foder och till vilken mängd men om det nu är så att (lev...
Svar
8
· Visningar
1 388
Senast: Omorfia
·
Hästvård Min häst har cheering på hö. bak. Jag har kollat på internet om det finns något om detta, men hittar ingenting då jag inte har en...
Svar
3
· Visningar
992
Senast: mackan
·
Foder & Strö Sökt lite på forumet om detta tillskott men får mest upp trådar om valacker som betäcker. Så min fråga är funkar det på en valack som är...
Svar
4
· Visningar
1 668
Senast: Minnaa
·
Hästvård Mitt sto har gått och blivit öm i sulorna fram... kanske ev lite bak också...:( Nästa skoning ska hon få sulor om hovis håller med om...
2
Svar
22
· Visningar
2 769
Senast: Domino_s
·
F
Foder & Strö Jag är sämst på att tyda analyser.. Behöver er hjälp. Min häst är 11 år och han äter hö just nu men han blir så hostig av det. Därför...
Svar
16
· Visningar
1 267
Senast: FJ_
·
S
Foder & Strö Hej! Jag undrar hur ni ger era hästar flytande B-vitamin? (Jag vet att det är en himla diskussion om denna B-vitamin men det är inte...
Svar
4
· Visningar
1 471
Senast: attsy
·
Foder & Strö Brukar handla fodermorötter på C*tygross, 40 kr för 10 kg. Är detta billigt eller dyrt? Hur mycket brukar ni betala?
Svar
12
· Visningar
1 582
Senast: fijja
·
Foder & Strö En av våra islänningar fick kolik för två veckor sedan, troligtvis pga att hon fått i sig något dåligt utomhus o kanske lite för att...
Svar
5
· Visningar
1 310
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka