Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö har ju tyvärr ingen analys på hösilaget och det har varit struligt med att få från samma skörd. Eftersom att hon går med en flock som...
Svar
12
· Visningar
1 586
K
  • Låst
Hästvård Det finns säkert många olika orsaker som förvärrar situationen, knott vet man att många hästar reagerar på. Efter många års letande har...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Boj
·
Foder & Strö Vårt fullblod får Kraft Rehab, riktigt blöt betfor + Rapsolja, vill börja ge honom Lucern pellets också för han är så svår att hålla...
Svar
8
· Visningar
2 250
Senast: Snowball
·
M
Foder & Strö Tjejen som har min ena häst på foder har frågat om hon får ge honom havre för att få honom lite piggare. Jag kan nästan ingenting om...
Svar
8
· Visningar
7 379
Senast: nullo-modo
·
A
Foder & Strö Jag köpte igår loppfrö för att ge min kolikhäst. Jag var helt inne på att blanda dessa med hans blöta betfor innan servering, men igår...
2
Svar
35
· Visningar
5 822
Senast: Omorfia
·
Hästvård Nu har min häst skadat sig igen, han är en riktig olycksfågel och har nog spenderat större delen av sitt liv som konvalecent. Min...
2
Svar
27
· Visningar
2 992
Senast: Jate Volim
·
J
Foder & Strö Hejsan, jag har bara en liten enkel fråga som jag tror någon av er kan svara på. ;) Hur mycket väger en "kaka" av hö balen? har...
Svar
11
· Visningar
2 963
A
Hästvård Vågar man köpa en unghäst som haft en skada på benet och även kolik? Skadan på benet är utläkt men är det lätt att hästen får kolik igen?
Svar
1
· Visningar
621
Senast: gulkiwi
·
  • Låst
Hästvård Hur tillförlitligt är det? Jag har hört att det finns vissa ägg, larver, maskar som man inte kan se via träckprov, stämmer det? Känns ju...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: Mynta2
·
Hästvård Vi har tre hästar varav en som inte får gå på bete pga fång. Förra sommaren fick hon gå själv, det funkar men känns inte alls bra. I år...
2
Svar
24
· Visningar
3 373
Senast: flurrizen
·
N
Hästvård Hejsan! Jag skulle behöva hjälp med lite frågor. Det är nämligen så att jag funderar på att köpa en Irish Cob. Hästen verkar vara...
Svar
11
· Visningar
7 975
Senast: skuggi
·
J
Foder & Strö Hej på er! En fundering. Har 1,5 år LUSERN Hackad Strå som har varit förvarad i en plast låda med lock på. Det luktar inte knepigt lr...
Svar
1
· Visningar
864
Senast: fragansia
·
Hästvård Har inte mkt kunskap om KF, eller snarare ingen alls har jag kommit på, har sökt på buke men inte funnit de jag sökt så tänkte höra om...
Svar
19
· Visningar
2 199
Senast: Corminta
·
Hästvård Upptäckte idag att min häst gör något mycket konstigt med sitt vänsteröga. Idag när jag hade henne uppbunden på gången blinkade hon med...
Svar
1
· Visningar
849
·
Hästvård Vår häst är kastrerad vid 4 års ålder. Han är lite hingstig ännu i utseende och sätt:) Vilken ålder är lämpligast och vad är följderna?
Svar
1
· Visningar
845
·
Hästvård Någon som har erfarenheter av hovbensfraktur som ej gått upp i leden men trots det ger høg puls och värme i benet? Någon som har...
Svar
3
· Visningar
1 825
D
  • Låst
Hästvård Igår var jag och en vän i skogen och red. Efter nästan hela rundan får min häst ett konstigt uttryck i ansiktet och öronen hänger ut...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 462
Senast: Salasolen
·
Foder & Strö Jag har en ung shettishingst som är lite tunn och har så varit hela vintern. Tänkte nu öka på lusernen ytterliggare och sen också...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: gulkiwi
·
R
Hästvård Min häst fick sommareksem första sommaren hos mig, och det har fortsuttit så.. Men det konstiga är att hos förra ägaren hade han inte...
Svar
7
· Visningar
874
Hästvård Hade veterinären ute på tandkoll för ett par dagar sedan, och enligt denne var allt bra och inget behövde åtgärdas. Dock blev jag lite...
2
Svar
32
· Visningar
5 087
Senast: Evale
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka