Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Fick höra att många travhästar har haft "allvarliga" karledsproblem just i år... Någon som vet mer om detta?
Svar
19
· Visningar
3 524
Senast: Majapiraya
·
Hästvård Höll på att sätta andan i halsen bigtime när jag var ut och fodrade här. Lillens bakkotor var alldeles röda av blod, och jag hann tänka...
Svar
12
· Visningar
7 446
M
Foder & Strö Igår fick våran häst och de andra en ny hö bal till hagen. Det är torrt hö men ändå inpackat i plast. När jag sedan stod och öppnade...
Svar
13
· Visningar
1 745
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Mitt två-åriga sto har ett öga som rinner. Jag har tvättat med ögonvatten men det tycks inte hjälpa. Kan det vara en infektion? Någon...
Svar
8
· Visningar
2 568
Senast: Piamaria
·
Foder & Strö Köpte hem halm så att hästarna här hemma skulle kunna få lite mer att tugga på, även fångisen. Har nu tyvärr hittat lite mögel i den och...
Svar
3
· Visningar
1 559
Senast: Elina8
·
Hästvård Någon som har råkat ut för detta, att hästen rör sig på tre spår? Har funderingar på spänningar i rygg, men vet inte om jag är på rätt...
Svar
8
· Visningar
1 284
Senast: nowa
·
M
Hästvård nu är det såhär att jag är inte så van vid fenomenet kallblod, dvs nordsvensk i mitt fall.. upptäckte att damen här hemma lyckats få...
Svar
1
· Visningar
2 758
Senast: anna_nilsson
·
K
Hästvård Min nya häst har en väldigt tunn man, hans svans är jättefin och vit men hans man och pannlugg är grå och tunn? ''/ Finns det något...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: Lycanthrope
·
Foder & Strö Hästen går i vanliga fall på ca 95MJ/dag och då håller hon sig fin. Hon har precis satts igång efter en kortare konvalescens (4...
Svar
6
· Visningar
1 211
Senast: Corax
·
G
Hästvård Såg idag att en av unghästarna (3 år, oskodd ) på gården har en avvikande benställning på sitt vänster framben, har inte sett det innan...
Svar
5
· Visningar
1 590
Senast: Lena_B
·
Hästvård Min häst har varit halvknackig ett tag. Först var han svullen i ett framben utan någon hälta. Detta var i mars och distriktsveterinär...
2
Svar
37
· Visningar
2 631
Senast: mackan
·
F
Hästvård Har en vän som varit och tittat på ett äldre halvblod. På framhovarna, någon centimeter ovanför sömraden, så har den rundgående...
Svar
7
· Visningar
2 593
Senast: Snowball
·
Foder & Strö Jag har alltid använt mig av värdena Smrp per Kg TS och MJ per kg TS. Är jag ute och cyklar helt nu, i flera trådar jag läser räknar...
Svar
6
· Visningar
996
Senast: spaderÄss
·
E
Hästvård Jag vet att jag kan ringa och fråga i morgon, men jag har inget tålamod :angel: Är det någon som vet om de kan chipmärka en häst på ett...
Svar
7
· Visningar
805
Senast: kallblodsanna
·
Hästvård Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av följande. Idag skulle veterinären komma och kolla upp ett öga, som hästen haft...
Svar
6
· Visningar
1 965
Senast: limona
·
K
Foder & Strö Hur många mått (vanliga krafft 1-kg mått) måste man ta för att få ihop ca ett kg müsli (typ Hestekraft?) Någon som vet?
Svar
3
· Visningar
1 117
Senast: Minnaa
·
Foder & Strö Finns det? Jag använder HippoCampus och där finns inte bete inlagt. Behöver räkna om nu när valacken ska släppas. Han har fått ganska...
Svar
4
· Visningar
869
Senast: Snowball
·
M
Hästvård Jag måste få fråga här och höra vad ni har för åsikter. Jag har ett sto som har stått några år. Om det har varit kallt på natten...
Svar
15
· Visningar
1 783
Senast: cahs
·
Foder & Strö Har letat på forumet men mest hittat gamla trådar. Ngn som använt/använder detta till sin häst och kan berätta lite? Varför ger du det...
Svar
3
· Visningar
1 258
Senast: Boj
·
Hästvård Har en hingst som vi troligen skall kastrera. Han är fyra och bott borta sedan 1-års ålder. Först gått i hingstflock och är nu på...
Svar
5
· Visningar
1 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka