Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Finns det att få tag i? Jag skulle vilja ha ett grovfoder med så lite energi som möjligt men fortfarande en ok proteinkvot. Alternativt...
Svar
15
· Visningar
3 167
Senast: Jate Volim
·
Hästvård Jag kommer boka tid på klinik så slipper vi missförstånd. Min häst har börjat lyfta en hasen mer än den andra, i galopp tenderar han...
2
Svar
20
· Visningar
2 231
Senast: Affa
·
F
Hästvård Har fått möjlighet att köpa en shettishingst billigt som är född -90. Han är ej hingstig, dock är han en rymmare och stallet jag tänkt...
Svar
8
· Visningar
1 526
Senast: fluga
·
Foder & Strö Vad tror ni om att ge linfrö till dessa två hästar: Häst 1: valack - får eksem på sommaren, bekräftat att det kommer från magen... har...
Svar
8
· Visningar
1 212
F
Foder & Strö Har ett hösilage med följande värden: Torrsub: 72% smältbart råprot: 23 g/kg energi: 7,6 MJ/kg råprot: 67g/kg TS Har fått...
Svar
1
· Visningar
698
·
Hästvård Har en gamling på 23 år här hemma som har lite problem med pälsbytet. Han sätter ingen ny sommarpäls! Han började fälla för ungefär en...
Svar
4
· Visningar
1 353
Senast: Boj
·
Hästvård Bakgrund; Köpte denna kille i slutet av förra året obesiktigad. En liten shettis på 1 år. Det var genom en bekant så det var inte...
Svar
14
· Visningar
1 678
Senast: linzan
·
M
Foder & Strö Min häst fick en känning av fång förra sommaren och som alla fånghästägare är jag ju nu väldigt försiktig. Bland annat så blötlägger jag...
Svar
4
· Visningar
1 618
P
Hästvård En av mina hästar har ett sår, stort som en ärta, strax nedanför ena ögat. Har tvättat och så, i vissa perioder är det som det håller...
Svar
3
· Visningar
969
Senast: gylle
·
K
Hästvård Om du åkte till klinik med din häst och de missar en fraktur, ställer en felaktig diagnos (artros), behandlar med kortison och tuppkam i...
Svar
11
· Visningar
1 664
Senast: Aquakatt
·
K
Hästvård Märkte idag att syrrans treåring har fått ett fruktansvärt svullet ögonlock idag under dagen. Imorse såg ögat ut precis som vanligt men...
Svar
2
· Visningar
4 152
Senast: kinkie
·
S
Hästvård Har en fundering (och jag vet att det redan finns en fångtråd men hittade inte riktigt svaret jag sökte..), nu är det så att min ponny...
Svar
7
· Visningar
4 471
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Hejsan. Ni som ger era hästar olja i kraftfodret, vad använder ni er av för slags olja? Mvh Micala
2
Svar
21
· Visningar
2 098
Senast: timeoutofmind
·
Hästvård Nu tänkte jag höra med er kunniga hästmänniskor vad ni tror om detta! Min 11 månader gamla islandshingst är varm och lite svullen...
Svar
7
· Visningar
1 407
T
Hästvård Min häst har fått sådanna kallade "trivselfläckar", jag har hört att dem får de för att dom är psykiskt välmående? Stämmer det? Eller...
2
Svar
38
· Visningar
6 235
·
Hästvård Som jag nämde i en annan tråd så lovade jag att återkomma i en ny tråd om fysiologisk skoning med E.L. Bakgrunden är en en (har jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
18 415
Senast: grimman
·
Foder & Strö .......hur gör ni då? Blandar ni successivt ut det gamla med det nya lr tar ni bort det gamla helt och börjar vänja in helt på det nya...
Svar
2
· Visningar
955
Foder & Strö Hej vi har köpt ett hösilage utan analys. Jag skall själv skicka iväg det på analys och undrar nu hur mkt jag kan ge av hösilaget...
Svar
10
· Visningar
1 697
Senast: Blomskan
·
Foder & Strö Har ett krafftfoder som har: Ts88%, 81gsmb.rp/kg Ts, 12,5MJ/Ts, 7,2g Ca/ Ts, 5,7g p/Ts, 4,2g Mg/Ts. Hur räknar man om det...
Svar
1
· Visningar
625
Senast: SaraXX
·
Hästvård Har sökt lite på Internet om IR och EMS, men det verkar inte finnas så mycket. :( Men hoppas att ni kan hjälpa mej med det! Det jag vet...
Svar
4
· Visningar
862
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka