Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Foder & Strö Nu ska hästen ut på ett bete. Då tar jag såklart bort hösilaget helt. Nu kan vi inte räkna på foderstaten längre då han äter gröngräs...
Svar
4
· Visningar
1 815
Hästvård Varför får jag höra detta så ofta? Folk vill inte åka hit eller dit med sin häst som är halt för att de bara sprutar in massa onödigt i...
2
Svar
37
· Visningar
6 003
Senast: Linda.B
·
Q
Foder & Strö Ridhästägare! Dvs. ej ni som har hästar på lösdrift för avel/uppväxt. Hur gör ni med utfodring av grovfoder? * Lite och Ofta *...
2
Svar
25
· Visningar
2 420
Senast: Nafayette
·
E
Hästvård Har ett importerat sto som tycks ha utvecklat exem. Har provat några olika medel, men inget verkar funka i längden:( Veterinären har...
Svar
10
· Visningar
2 891
F
Hästvård Hej! skaffade min en norsvensk för ca en månad sen och har ett litet problem. HUR gör ja med svansen?! om ja borstar den "fin" så den är...
2
Svar
21
· Visningar
2 248
Senast: gulkiwi
·
Hästvård Jag tror min pålle har fått rasp... Har ni nå bra tips på hur jag ska behandla det?
Svar
11
· Visningar
1 357
Senast: eldkyss
·
Hästvård Pratade med "min" vet igår och fick lite skrämmande siffror. Varför är vi svenskar så rädda för att avmaska våra hästar? I Brasilien...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
8 820
Senast: HannaZ
·
Hästvård Jo, jag är ju rätt nybörjare, men jag försöker lära mej... Igår träffade vi en kiropraktor som blev helförtjust i Geysir:cool: Fick...
Svar
12
· Visningar
1 462
Senast: Ingela_S
·
M
Hästvård Jag är helt desperat nu, jag vet inte vad jag ska ta mej till längre med hästen. Hästen bara tappar skor hela hela tiden på betet eller...
Svar
5
· Visningar
1 017
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag tycker det är så ledsamt när mans er en snäll och fin häst bara försummas. Okunniga ägare som i det stora hela inte bryr sig. Det är...
Svar
3
· Visningar
887
P
Hästvård Förra året blev mina hästar riktig dåliga, p.g.a hö, och stallet. Stallet renoverades, de stod på papper, får hösilage, sedan början av...
Svar
3
· Visningar
4 121
Senast: Jate Volim
·
N
Hästvård Jag har hittat min dröm häst en 6-åring, nyinriden. Problemet är att hon markerade lite på ena frambenet. Vet. tror att det ev kan vara...
Svar
13
· Visningar
1 388
Senast: Nikka
·
A
Hästvård Jag har länge dragit mig för att starta denna tråden, men måste få lite tips. Jag har en travare på 18 år som har spatt. Han har haft...
Svar
13
· Visningar
2 006
Senast: Atalantha
·
N
Hästvård Kalle (val, 6 år, SWB, ca 180 cm mkh, hoppstam) var för tredje gången på lika många veckor hos veterinären som till sist idag kunde...
Svar
1
· Visningar
891
Hästvård Undrar precis som i rubriken, vågar man? Det är en underbar häst som jag känner utan och innan i de flesta situationer, har vart...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: miiiiiiia
·
I
Hästvård Ska börja tidigt med flughuva, förra året fick min häst problem med rinniga ögon som vetbehandlades, hon verkar även känslig för både...
Svar
2
· Visningar
1 045
Senast: Ingela_S
·
S
Hästvård Jag har en engelsk fullblodsvalack på tjugo år. Jag undrar om ni har någon ide om vad orsaken till hans ben kan vara. Det är nämligen så...
Svar
4
· Visningar
991
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Nu märks det att sommaren snart är här. Min häst har börjat få flugbett på skapet, så han är lite sårig. Jag har alltid fått höra att...
Svar
7
· Visningar
2 935
Senast: Io
·
Hästvård Min häst är grundvaccinerad (2 sprutor), enligt en del ska en tredje spruta tas efter 6 månader och därefter varje år, men enligt vissa...
Svar
3
· Visningar
724
Senast: feel
·
S
Hästvård Min häst fick för 2 dagar sen en stor djup "kross skada" på höger sida av bogen, muskeln gick sönder och köttet, veterinären sydde ihop...
2
Svar
22
· Visningar
5 268
Senast: jesse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025