Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur tänker ni angående att bara fodra hästen med grovfoder? Självklart efter att man säkerställt näringsvärdena i fodret. Läste en...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 571
Senast: Docka
·
Hästvård Veterinären var här på förmiddagen och kastrerade en hingst. Glömde fråga hur man skall göra idag? Ska han gå ut med kompisen i hagen...
2
Svar
39
· Visningar
4 436
M
Hästvård Hur fungerar detta med mask och sånt? Har min häst i en åretrunt hage och många av hästarna där har mask och nu är jag otroligt orolig...
Svar
2
· Visningar
2 247
Senast: TantEster
·
Hästvård Kan det se ut såhär när det finns pälsätare på häst? Området är på några bilder markerade för att visa hur utbrett området är...
Svar
5
· Visningar
1 344
Senast: Arwen
·
Foder & Strö Hej på er det finns säkerligen samma fråga på forumet redan men jag tycker det är lite krångligt o söka så därför skriver jag en...
Svar
6
· Visningar
1 266
Senast: poetin
·
Foder & Strö Hade en massör ute hos min pålle i dag. Hon hittade att njurarna var lite sväld på honom. Läste på nätet att 1 citron om dagen i 3...
Svar
8
· Visningar
3 833
Senast: Lavinia
·
T
Hästvård Om ni skulle rida 55mil på blandat underlag (allt från obanad skog till grusväg och asfalt), under tre veckor på en häst med bra hovar...
Svar
1
· Visningar
893
E
Hästvård Vårat sto har magrat av rejält nu på bara 8v. Hon är ett rejält långlinjerat halvblods sto på 17år 167cm mkh(gammal flyinge stam) som...
2
Svar
26
· Visningar
5 131
Senast: Madick
·
L
Hästvård Hejsan allihopa! Ny på forumet så ha överseende...;) Har ett problem som jag hoppas att någon vänlig själ kan ge tips om. Har...
Svar
13
· Visningar
1 559
Senast: Lemonade
·
Q
Hästvård Hur ser man på en häst att den är fet? I hela mitt liv har jag utgått från att man känner efter revbenen. Är det en vettig parameter?
Svar
9
· Visningar
1 339
Senast: kol
·
Hästvård Nu får ni ursäkta om det redan finns en sån här tråd, men jag har sökt och hittar bara flera trådar om hästar som är svullna...
Svar
1
· Visningar
2 524
Hästvård Ska skicka hästen på bete snart dock är det första sommaren jag har henne så jag vet inte hur känslig hon är för flygor/mygg/andra...
Svar
10
· Visningar
3 420
Senast: HannaZ
·
P
Hästvård jag har på senare tid märkt att min hästs svans åker in i rumpan och fastnar. jag vet inte varför det blir så och inte heller vad jag...
Svar
12
· Visningar
1 698
Senast: pea_
·
Hästvård Jag har hämtat hem en sommarhäst som ja vi skall låna över sommaren. Sedan tidigare har ja 4 hästar. Jag Tänkte nu köra ett kollmasken...
2
Svar
20
· Visningar
3 907
Senast: bambi82
·
C
Hästvård Jag vill börja med att säga att detta är en seriös tråd och jag är inte speciellt hästkunnig. Alls.. Hoppas på lite erfarna svar och...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
11 015
Q
Hästvård Jag har ingen att dryfta det här med så jag tänkte höra om ni har några tankar. :) Mina hästar går nu på ca 2,5 hektar med "ny-gräs"...
Svar
9
· Visningar
1 040
Hästvård Jag gör ny tråd då det är en ny muskel. jag är ute efter erfarenheter att behandla den - era åsikter om varför problem uppstår här och...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 848
Senast: axel
·
Foder & Strö Lilla herr shettis har av okänd anledning börjat rata lucernen. Den ges en liten skvätt enbart för att blanda mineraler och selen i. Han...
Svar
14
· Visningar
1 419
Senast: Flaekja
·
Foder & Strö Kan man ge torrjäst till hästar ? Pålle har blivit lite dålig i magen pga buttan och har 10 påsar med torrjäst liggandes hemma, kan jag...
Svar
4
· Visningar
1 230
Senast: Undret
·
S
Hästvård Jag visste inte vart jag skulle lägga tråden, så ligger den fel får moderatorn gärna flytta den rätt :) Jag har ett STORT mygg &...
Svar
13
· Visningar
4 149

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka