Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Sto som förlorade sitt nyföddaföl för ca 1 vecka sedan. Ägaren longerar henne 2ggr om dagen. Hon skvätter massor av en nästan...
Svar
2
· Visningar
1 166
C
Hästvård Jag tycker att man läser ganska ofta nu både i tidningar och på nätet om hur folk vanvårdar sina hästar. Vad har hänt? Har folk inte...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Adorno
·
C
Hästvård Jag ser alla dessa islandshästar i full solskyddsmundering (rätta mig om jag har fel) Det är heltäckande dräkter och nät för ansiktet...
2
Svar
30
· Visningar
3 571
Senast: Zony
·
Hästvård Har en travare i stallet som tappar all päls. Han har inte tappat på hela kroppen utan endast där det är tunnast hud. På hela halsen...
2
Svar
20
· Visningar
5 048
Senast: Jossantt
·
Hästvård Jag undar en sak av ren nyfikenhet: vad är det som gör att en isabell/palomino ändrar färg? Dotterns ponny var mörkgul när vi köpte...
Svar
12
· Visningar
2 021
Senast: dobbis
·
I
Hästvård Fick hem min häst i slutet av betessäsongen förra året. Då kändes hon liksom trött och matt... Hon var rätt insektsbiten och jag tänkte...
Svar
8
· Visningar
2 037
S
Hästvård För en vecka sedan (första natten på sommarbete...) lyckades min kille på något sätt fastna i eltråden med h.b. Han måste ha slitit rätt...
Svar
7
· Visningar
1 201
Senast: gulan
·
Hästvård Min häst har blivit svullen på höger bak. Trodde först det var galla. Ser ut som en stor galla och är något hårdare än normal galla. Hon...
Svar
3
· Visningar
1 173
Senast: JustMe
·
Hästvård Idag när jag skulle ta in unghästen för kvällen så tyckte jag hon verkade hängig. Väl inne i stallet står hon och skakar som ett asplöv...
Svar
10
· Visningar
2 265
Senast: Pansi
·
Hästvård En av mina hästar har (eller hade?) ganska jobbig eksem på somrarna. Det är heltäckt och smörja som gäller så fort värmen börjar komma...
Svar
18
· Visningar
1 663
Hästvård Har ett treårigt hbl-sto som idag blir akut behandlad på S-holm för infektion i armbågsleden efter en spark i hagen igår. Har nu läst...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
14 479
Senast: JBL
·
Hästvård På min pålla, som jag inte har haft så länge, har jag nu sett att det är fullt med snusk och skorv mellan juverhalvorna. Hon har haft...
Svar
11
· Visningar
3 450
Senast: danilo
·
Hästvård Tänkte det vore roligt med en tråd för oss som håller på och få våra hästar i bättre hull eller/och finare i pälsen :) Vi lägger in...
2
Svar
30
· Visningar
3 431
Senast: Ayala
·
Hästvård Jag vill höra lite hur det har gått för era hästar som har haft gaffelbandsskada. Jag har ett 20-årigt halvblodssto som gjorde sig...
Svar
16
· Visningar
4 380
Senast: Evale
·
T
Hästvård Hur mycket vatten dricker en häst normalt per dag och finns det en "maxgräns" på vad som är tom farligt för hästen att inta per dag...
Svar
8
· Visningar
5 955
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Vilket märke är bäst? Emin Biofarm Clarver (hööks) Själv brukar jag brukar jag alltid använda biofarms men det är ju även dyrast...
Svar
7
· Visningar
1 562
Senast: Rosetten
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av båda? Är Ultra Shield verkligen lika bra som Föllinge?
Svar
16
· Visningar
4 791
Senast: Magnum
·
Hästvård Jag tycker inte det känns särskilt trevligt att dränka hästarna i en massa giftiga kemikalier, så jag tänkte satsa på på giftfria...
Svar
4
· Visningar
1 057
Senast: feel
·
B
Hästvård Hej Jag har funderingar på att skaffa en gräsreducerare till min häst, eftersom hon varit på väg att få fång tidigare år.. Jag undrar om...
Svar
1
· Visningar
1 051
Senast: Pinto
·
F
Hästvård Argg.. Hällde på Switch i går kväll vid 20 tiden o nu ööösregnar det.. :mad: Hur hade ni gjort, ny Switch eller har det hunnit verka?
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka