Vi som försöker få hästarna i bättre hull + finare i pälsen (Bilder)

Sv: Vi som försöker få hästarna i bättre hull + finare i pälsen (Bilder)

kl, min lilla gubbe ser ut att ta sig i hullet^^han har börjat äta mer av höet och spottar inte lika mycket längre:p och nu när gräset växer överallt så äter han som en galning av varje tuva. tycker att det är otroligt svårt at se om hans revben blivit mer utfyllda eller om det är samma som innan, men han är piggare och äter bra (förutom av lucernet), han har blivit kräsen och vägrar äta om man smygit ner lite lucern i fodret, köpte en säck alfalfa av d****n & h*****l och det var lite små smulligt/dammigt, då vi blötlägger all maten innan fodring så tänkte jag att det inte gjorde ngt, och de andra hästarna äter av det som ingenting. :/ kanske han tycker att det smakar annorlunda än k***t´s lucern och är misstänksam mot det. men nu få gubben biotin i fodret också för att bättra på päls sättningen/fällningen, han har börjat fälla några strån nu men inte som de andra pollarna som man inte kan gå i närheten av utan att bli täckt av hår.
ska ta några bilder på honom idag.

Tänkte uppdatera med lite bilder. Skriv gärna era åsikter.

Såhär såg han ut när jag köpte honom i Nov -09
Bild10770.jpg

Idag 100521
bild006.jpg

Lite dammig bild dock 100521
bild009.jpg

En till bild från våran träning 100519
311.jpg

Jag tycker din är gudomligt söt, var är bilderna på henne?

mmm, du såg att jag han före vad? ;) jag tänkte faktiskt först , fin i hullet kommit upp bra i bakmuskulatur, men väldigt ofeminint sto....:angel:

Hur som helst jättebra jobbat- nu kan nästa steg vara att få HAN upp litet mer fram också...

mmm, du såg att jag han före vad? ;) jag tänkte faktiskt först , fin i hullet kommit upp bra i bakmuskulatur, men väldigt ofeminint sto....:angel:

Hur som helst jättebra jobbat- nu kan nästa steg vara att få HAN upp litet mer fram också...

Hihi jo jag såg de :laugh:

Ja han behöver mer muskler, o det ska vi fixa :D

Förlåt,men vad är TLC?

Förkortning av tender loving care.

Liknande trådar

Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 418
Senast: Bobloblaw
·
Gnägg Lite mer utsvävande funderingar kring hästförsäljning, visste inte var jag skulle lägga tråden men chansar här. Jag har två ponnyer. En...
Svar
6
· Visningar
1 184
Senast: Lipperta
·
Hästvård Lägger ut mina funderingar här. Min häst har fått känslig hud. Hon var skavkänslig i vintras men det hölls kontrollerat med bogskydd...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 356
Senast: Ketrawzc
·
Tjatter Äntligen är det dags för årets hingstpremiering! Det tisslas och tasslas i stallarna, lukten av pälsglans ligger som tunga moln och ett...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
14 728
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka