Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vi har slut hösilage i stallet som vi står i , och jakten på ngn bonde som har kvar hösilage är inte lätt.Nu har vi i allafall hittat en...
Svar
7
· Visningar
3 525
Hästvård Någon med erfarenhet? Hur diagnostiseras det? Och hur bråttom är det? Prognos? Finns det andra åkommor med samma symptom, dvs...
Svar
13
· Visningar
2 150
Senast: lewellyn
·
Hästvård Jag har ett varmblod som jag lånar endast över sommaren. Han är 12 år gammal, han har hos sin tidigare ägare gått otäckad samt på...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 365
Senast: eldkyss
·
Foder & Strö Jag kom nyligen i kontakt med åsikten att hästar absolut inte ska ges något salt. Ingen saltsten alltså. Men får en häst verkligen i sig...
Svar
13
· Visningar
1 763
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Hej hej! tänkte se om någon har lust att vara ett boll plank till detta mysterium. Min häst fick en tappsko i lördags och fick på...
Svar
4
· Visningar
1 132
Hästvård Shettisarnas svar på Houdini har väldigt bestämda åsikter om det här med betesreducerare. Det är helt enkelt inte till för honom. Tycker...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 564
Hästvård Nu behöver jag råd för jag vet varken ut eller in. Jag köpte min travare i februari och har ridit henne sedan dess. Hon har aldrig...
Svar
3
· Visningar
1 510
Senast: neferra
·
Hästvård Skall göra ett kolla masken prov och undrar om jag kan ta dagsfärskt bajs nu på eftermiddagen och förvara de i kylen över natten och sen...
Svar
3
· Visningar
3 000
Senast: eldkyss
·
Hästvård Jag och min halvblodskille har ett problem... han har börjat o klia av sig svansen, (längst upp på svansroten..) just nu är det cirka...
Svar
14
· Visningar
1 853
Hästvård Vi funderar på att köpa en häst. En 11 åring valack. Ägaren tror inte han kommer att gå igenom ett böjprov, eftersom han ändå är 11 år...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: neferra
·
Q
Foder & Strö Jag har aldrig analyserat hö någon gång i hela mitt liv. jag köper hö från en granne här i byn, och höet kommer från flera olika vallar...
Svar
8
· Visningar
2 037
Senast: Zondell
·
Hästvård Dum-i-huvudet-fråga kanske. Men kan hovledsinflammation ge förstärkt digitalpuls och varm hov? Och vad förutom hovböld kan annars ge...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
16 323
Senast: Lydia
·
Hästvård I går när fullblodsherren skulle skos upptäckte vi att han var lite "röd" i lamellranden på ena fram. Hoven är annars kall och ingen...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: fleur
·
Hästvård Hur gör man ett Biopsi "test" vid skapet? Kan vet göra de i stallet eller ska de göras på klinik? Behöver dom lugnande? Nån som vet...
Svar
2
· Visningar
1 238
Senast: miamiSwing
·
Hästvård Vad kan det bero på? Den stod verkligen på tå med relativt kraftig böjda framben (åtm för att stå på dem).
Svar
17
· Visningar
2 470
Hästvård Hej. finns det någon som kan komma med några goda råd? Skulle göra vet besiktning på min travare för hon skulle säljas. Enligt vet så...
Svar
10
· Visningar
2 498
Senast: Ingela_S
·
Hästvård Om ni skulle höfta lite; hur lång tid kan det ta för en häst att utveckla kotledsinflammation båda fram och pålagringar +...
Svar
3
· Visningar
1 143
Senast: Comatose
·
B
Hästvård Min häst har fått kotleds inflamation så kotlederna på båda benen har svullnat upp, de svullnade upp efter att vi lindat hans ben och...
2
Svar
23
· Visningar
2 557
L
Hästvård Hej! Min 31 år gamla Nordsvensk äter mycket lite. Han är extremt mager. Verkar dock uppskatta det nya gräset, som kommer långsamt här...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 152
Senast: giovanna
·
Hästvård vad anser ni om det? hästen är opererad i ett bakben för 5 veckor sedan då han gått med en väldigt ful griffelbensfraktur en tid som...
Svar
7
· Visningar
2 257
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka