Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har upptäckt en hel del sprängört i betetshagen till mina hästar:crazy: Hur stor är risken att dom äter av dom?
Svar
2
· Visningar
1 310
Senast: eldkyss
·
Hästvård Som rubriken lyder undrar jag om hästar reagerar på pollen?? Min häst började snora och det började rinna i ögonen när pollen började...
2
Svar
25
· Visningar
6 963
Senast: SandraM
·
Hästvård Jag har en fråga till alla er som äger stora och tunga hästar (kallblodsraser). Hur gör ni med skoning vs barfotagång?? Jag har ett...
Svar
7
· Visningar
1 857
Senast: schelin_j
·
Hästvård Hej, Hade hovslagaren ute idag och fixade till min häst fötter. Själv var jag inte med då jag är sjuk, Men de sa att han hade blivit...
Svar
5
· Visningar
1 765
Senast: coari
·
Foder & Strö Jag tycker att det är roligt att experimentera, med program som finns på nätet och ofta fungerar de väldigt väl, om jag sen jämför med...
Svar
10
· Visningar
1 562
Senast: Korven
·
Hästvård Hjälp mig nu snälla bukare! Har fått akuta problem med mitt sto som har en ganska rejäl sårskada precis över kotan på höger framben...
2
Svar
27
· Visningar
2 912
Senast: Ayala
·
Hästvård jag vill lära mig allt som finns att lära om Subclavius :laugh: tackar på förhand
2
Svar
25
· Visningar
3 495
Senast: flashlight
·
Hästvård Jag har två st hästar sedan tidigare och dom är full vaccinerade. Jag skall låna en häst över sommaren och av någon andleding är inte...
Svar
17
· Visningar
2 136
Senast: Leoni
·
F
Hästvård För drygt 1 ½ månad sen drog jag av mitt halvblod (som haft skor i 9 år) skorna. Han var ganska öm första veckan men har sen blivit bara...
Svar
14
· Visningar
2 370
Senast: Mynta2
·
Hästvård Har mörka hovar bättre kvalitet än ljusa? Fick höra det från några i stallet idag eftersom alla har tappskor för tillfället. Dem sa...
Svar
17
· Visningar
2 932
Senast: Leoni
·
H
Hästvård Någon som har bra koll på det där med antibiotika resistens? Skulle behöva ha svar på följande frågor: 1. Vilka är de viktigaste...
Svar
2
· Visningar
704
Senast: Lavinia
·
Hästvård Funderar lite på hur det fungerar för en häst att få kraftfoder varje gång den blivit riden. Att kraftfodret alltså inte ges dagligen...
Svar
5
· Visningar
1 082
Senast: trofé
·
Hästvård Märkte idag att Triscos ena öga är svullet.. Det är svullet på undre/nedre ögonlock. Det har uppstått antingen över natten eller bara på...
Svar
5
· Visningar
1 376
Senast: Elina8
·
  • Låst
Hästvård Träckprovade mina hästar för ca 14 dagar sedan, alla hästar var fria utom mitt sto 12 år gammal, hon hade 350 EPG på blodmask. Hon...
Svar
1
· Visningar
1 027
Senast: Madick
·
Foder & Strö Har läst här i trådarna och det är många som inte alls gillar Kraffts produkter, har dock inte fått någon förklaring till varför det...
17 18 19
Svar
377
· Visningar
37 249
Senast: axel
·
Hästvård Jag har bestämt mig för att klippa min unghäst´s hovskägg, det börjar bli lite långt och det passar inte alls nu när hon börjar växa upp...
2
Svar
21
· Visningar
6 437
Senast: Constance
·
Hästvård För ca 3 veckor sedan blev hästen halt i fram, endast ett ben. Han fick vila två veckor för att få en chans att läka ordentligt. Efter...
Svar
4
· Visningar
1 226
Senast: EgoGirl
·
E
Hästvård Hej! Jag såg för någon dag sedan att min häst fått typ mjäll på benen och man kunde dra bort mindre tofsar av päls samt att de var...
Svar
13
· Visningar
1 799
Senast: Buck
·
Hästvård Skulle gärna vilja höra vad ni tycker har funkat bäst på era hästar som har trasiga o sköra hovar? Nu menar jag inte hästar som har...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 792
Senast: iafia
·
Hästvård Jag har aldrig använt mig av switch, men nu när gammelponnyn rids så sällan (och därmed inte borstas eller duschas särskilt ofta) tänkte...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: Io
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V