Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård Har haft min ponny i drygt ett och ett halvt år, han har nu fått ett hårt, ömmande och uppskaft "område" på rumpan, ett par cm till...
Svar
3
· Visningar
817
Senast: Randig_ponny
·
I
Hästvård Hej, var och (hopp)tränade med min ponny igår, gick superdåligt. Han är annars pigg på hinder osv men denna dagen vägrade han gång på...
Svar
15
· Visningar
1 470
Senast: Import
·
V
Hästvård Heej alla bukare!:laugh: Nu behöver jag jätte hjälp. Det är nämligen så att min D-ponny, 4 år har en väldigt tjock nacke, precis vid...
Svar
6
· Visningar
2 050
Senast: vibeke
·
P
Foder & Strö Jag ska snart få hem två shettisar (om allt går som det ska, hoppas!) och har tänkt att träna dem ganska hårt. Eller ja, de ska inte gå...
Svar
1
· Visningar
758
Senast: Mariaauto
·
Hästvård Hur länge fortsätter ston som är avvanda från sitt föl att producera mjölk utan att man ska tycka att det är "Onormalt " ? Hej från Hambo
Svar
7
· Visningar
976
Senast: Hambo
·
Hästvård Jag är en snåååååål människa;) Men klart ska min häst ha ett bra skydd mot räliga flygfän nu under sommaren. Vad är dock billigast att...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
10 465
Senast: QueenM
·
Hästvård "Mitt" arabsto fick för några år sen fång,och nu är det första sommaren som jag har henne,och är så klart jätte nervös att hon ska få...
Svar
6
· Visningar
1 868
Senast: Centaur
·
Hästvård Lätt eller svår? Jag trodde att jag hade en eksemhäst, men nu så vet jag inte längre. Hästen har inte kliat sig och jag har inte...
Svar
11
· Visningar
1 199
Senast: Korven
·
Foder & Strö Jag satt och läste i nya Hästfokus om att "träna rätt, håll hästen frisk" och där stod det också hur musklerna fungerar. Jag citerar för...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 922
Senast: cahs
·
Hästvård Prövade på avel men fick inga kommentarer. Vet inte om det här hör hemma här heller men chansar! Så här är det: Har ett 13-årigt sto...
Svar
5
· Visningar
1 780
Senast: Kellie
·
I
Foder & Strö Vad ger ni era unghästar, vid 1 års ålder ? Ska få hem en 1åring, om ett par veckor. Och sitter o forskar i vilket kraft foder, som...
2
Svar
24
· Visningar
11 082
Senast: mahlmt
·
Hästvård Min ena shettis fick en reaktion på insektsmedlet förra sommaren men blev bättre efter att jag tvättat av henne skiten och i år har jag...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: Boj
·
Hästvård Min häst har nu gått på bete 1 vecka, och ska gå 1 vecka till innan jag gör något drastiskt. Men jag tänkte ändå kolla upp lita saker...
Svar
13
· Visningar
3 953
Senast: Docka
·
Hästvård Hur går diskussionerna i dagens läge? Har det hänt nåt nytt med det här med järnskor vs barfota+boots? För några år sen var det välk en...
2
Svar
27
· Visningar
3 948
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Jag fick veta idag att min häst har en lindrig art av täta tornutskott i sadelläget. Hon ska stå på Metcam i 14 dagar för att se om hon...
Svar
8
· Visningar
8 686
Senast: Esset
·
Hästvård Har bläddrat igenom fångtråden och sökt på internet men hittar inte riktigt svar på det jag undrar. Konstaterat fång (ja av vet) Ingen...
Svar
14
· Visningar
3 119
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård ...eller med sällskap? Samt att när man hållit på med hästar så länge och ändrar uppfattning! Har ni någon gång radikalt fått ändra...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 124
Senast: DarkInNight
·
Hästvård Kan huvan vara på även på natten eller bör man ta av den då? Tänker på hur det påverkar synen.
Svar
6
· Visningar
1 855
J
Hästvård Hej. Nu ska vi se om någon kan hjälpa oss med vårt lilla sto"problem". Har ett C-ponny sto som vi haft (Lillasysters häst) ca 3 år. Hon...
Svar
10
· Visningar
5 590
Senast: skogersson
·
Hästvård Har införskaffat mig en såkallad "problemhäst" och har en liten fråga.. Problemen som hon har/hade var en stor orespekt för människor...
Svar
2
· Visningar
926

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sötpotatis
  • Pizza (hemgjord)
  • Vinterföräldrar 24/25

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025