Insektsspray elelr flugtäcke?

Sv: Insektsspray elelr flugtäcke?

Beklagar det sena svaret! :o

På min häst funkar det utmärkt med flugmedel + flyweil. Hon är dock inte särskilt känslig. Hur din häst klarar sig är ju svårt att säga, att prova är väl enklast. Jag sprayar några droppar på sidan av nosryggen och på/mellan ganascherna, det har inte heller varit nåt bekymmer.

Jag använder flugmedel.
Ibland huva, dock är ponnyn duktig att få av dem. Storhästen blir därimot nästan stirrig av dom :p

Har funderat på flutäcke men
*På sätt och vis är somamren min hästs "fria" tid. Han är helklippt på vintrana och har ständigt tjocka täcken då...:confused:
* Kan inte tex. mygg bita genom flugnät? :eek:
Dom biter ju rakt igenom mina ridbyxor:angel:
Usch hemskt med mygg i nedre delen av dalarna vid dalälven:crazy:

ultrashield tjärsalva heltäckande flugtäcke och fjughuva får mina pollar plågas med på sommaren :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 784
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 298
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 083
Senast: fejko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 151
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka