Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag funderar på att ta en unghingst på foder. Det jag funderar på är hur man bör göra med kostnad för tex kastrering, utdragning av...
Svar
3
· Visningar
1 427
Hästvård Är fång något att 'skämmas' för, eller varför dyker i (v)år upp en massa hästar som enligt ägaren 'har fång men inte riktigt fång utan...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
27 493
Senast: ridtravare
·
Hästvård Lång historia: Plattfotat fullbod, ömmar på grus o skos med sulor. Hade för 2 år sedan en bra (utbildad) hovis som tyvärr slutade...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 048
Senast: biffen
·
J
Hästvård Hej! Jag har ett föl som är svullen på båda sidor av käken. Svullnaden är mjuk och inte speciellt varm och hon verkar inte alls ha...
Svar
4
· Visningar
1 936
Senast: wrangler
·
Hästvård Som sagt vilka har behandlat sin hästar med IRAP? Vad hade de för skada? Hur lång tid gick det mellan skadan och IRAP behandlingen...
Svar
6
· Visningar
2 280
Senast: todde
·
S
Hästvård Hej, Min häst får knutor på ryggraden stora som femkronor och hårda men bara efter ridning, hon har inte ont av dom i nuläget. Dom...
Svar
15
· Visningar
2 073
Senast: strandqvist
·
Hästvård Läget ligger till så här. Har en Haflinger. De har gått på samma bete i 3 månader (hon och en fjording), det är knappt något gräs alls...
Svar
12
· Visningar
1 631
H
Hästvård Hej! När jag kommer till hagen vid 2-tiden för att ge hästarna lite mat och se till dom ser jag min herre på lite avstånd. Han liksom...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: HallonDoft
·
Hästvård vi ar precis huggt endel i hagen..mest lövträd såsom asp mm..de finns nu mycket ris och stockarna ligger kvar än så länge..är de nån...
Svar
5
· Visningar
1 039
Senast: yrpa
·
Hästvård hej igår så tappade min häst sin ena framsko i hagen, hovslagaren kommer om ca 2-3 veckor för att sko om hela hästen, jag kan inte slå...
2
Svar
38
· Visningar
7 156
F
Hästvård Hej! jag är påväg att köpa häst nu, ett sto som jag kommer att använda som licenshäst (trav). Jag frågade självklart om hästen haft...
Svar
14
· Visningar
7 308
Senast: sandrafors
·
F
Hästvård Nu har jag beställt blanketter från försäkringsbolaget för att döma ut min gamla häst, men jag undrar lite vad försäkringsbolag...
Svar
16
· Visningar
9 319
Senast: Sonic76
·
I
Hästvård Jag skaffade min ponny i slutet på februari i år. Hon är en jätte trevlig tjej (om än lite för mycket envis, hehe) men jag har märkt ett...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: TantEster
·
Hästvård Ja som det står i rubriken. vad tänkte ni använda er av för knep i år? blir det samma behandling som tidigare år eller har ni hört om...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
8 758
Senast: sthu
·
K
Hästvård Jag har ett 7 årigt halvblods sto som har 1 överben på vadera framben under knät på skenbenets insida som hon har haft i ca 2 år. Dessa...
Svar
1
· Visningar
1 187
Senast: Masse
·
A
Hästvård Min häst som är 5 år, havblods valack i träning, har gått i samma hage hela våren och jag har sakta gjort hagen större så han inte ska...
Svar
4
· Visningar
5 754
Senast: Piamaria
·
Foder & Strö Ska beställa foder från en ny leverantör. Vi första kontakten skall man komma med önskemål angående näringsvärden. Men vad är bra...
Svar
4
· Visningar
1 110
Senast: Masse
·
B
Foder & Strö Har en liten fundering... Hur ska jag få i min shettis foderjästen? Han får just nu inget annat än ett par kg hö. Provade att blanda ut...
Svar
9
· Visningar
1 512
Senast: bennyboyen
·
Hästvård Scenario: Det är vinter och snö. Hästen får middagshö i hagen. Dock finns ej något vatten att tillgå ihagen. Den står alltså utan...
Svar
16
· Visningar
1 237
Senast: Deimion
·
O
Foder & Strö Hej =) Min häst står nu ute dygnet runt men jag funderar på om jag ska ge hon salt i hennes mat ? saltstenen dom har i hagen blir bara...
Svar
7
· Visningar
1 126
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Leksak som belöning
  • Akvarietråden V