Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård ja det är just det jag är.... tom.... trött.... jätte ledsen..... för några timmar sen tog jag bort min älskade häst pga skada :cry...
Svar
6
· Visningar
1 242
Senast: anonym78
·
Hästvård Idag när jag som vanligt kände igenom min valack efter fästingar så kände jag samma knuta/kula som jag alltid känt på skapet. Tänkte...
Svar
8
· Visningar
1 506
Senast: Elina8
·
C
Hästvård Min pålle kom in igår med en tjusig sparkskada strax över framknät/carpus vänster framben. Håret har skavts av ( en halv hästhov långt)...
Svar
9
· Visningar
1 660
Senast: Mervelleux
·
I
Hästvård Jag håller på att leta häst, och har hittat en supertrevlig 10-årig holländsk valack e. Flemmingh. Supertrevlig att rida, väldigt...
Svar
8
· Visningar
4 906
Senast: No1
·
Hästvård Har ett islandssto som just nu går på bete. Har på sista tiden tyckt att hon tappar väldigt mkt strån när jag borstar man och svans...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: Tussilago
·
T
Hästvård Min häst har en riktigt tjock man hur sjutton ska jag kunna tunna ut den jag har försökt med trimkniv men jag gör nog fel pga att det...
Svar
6
· Visningar
910
E
Hästvård En häst som pga fång fått sänkt hovben på tre ben samt hovbensrotation på det fjärde, finns det nån som helt chans att denna häst kommer...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 400
Senast: axel
·
H
Hästvård Skulle behöva lite råd (gärna av folk med erfarenhet av just detta! :) ) Min häst, ett tolvårigt d-ponnysto, har haft en...
Svar
5
· Visningar
869
Senast: Totola
·
Hästvård hejhej, några kanske läste min gamla tråd om att få upp hästen från malmö till stockholm, nu har det löst sig, men då kommer det...
Svar
3
· Visningar
855
Hästvård En snabb fråga: Förstår hästar att de faktiskt kan dricka med en gräsbegränsare/munkorg?
Svar
4
· Visningar
843
Senast: Ponsse
·
A
Hästvård hur tycker ni den här shettisen ser ut? är den för tjock ? finns det risk för fång eller andra sjukdomar? vad kan man göra annat än...
Svar
9
· Visningar
1 146
Senast: anonym78
·
Hästvård Kanske hör denna hemma på andra djur, men då får moderator flytta! Jag fick en konstig tanke i mitt huvud igår och jag kan inte riktigt...
2
Svar
26
· Visningar
9 036
Senast: Invinciblestables
·
Foder & Strö Någon som vet om syren, vinbär och krusbärsbuskar är giftigt för hästarna att äta av?
Svar
9
· Visningar
6 846
Senast: Docka
·
Hästvård Hej! Ni som har/har haft hästar med sclera, som då löper större risk att utvecla Equine Recurrent Uveitis (ERU) och ev. bli blinda...
Svar
4
· Visningar
1 364
L
Hästvård Gick ner och hälsade på hästarna ett tag och då såg jag att ena stoet har fått en knöl på käkbenet. Det är inte riktigt lika hårt som...
Svar
4
· Visningar
2 397
Senast: arabia
·
Hästvård Någon som varit med om eller vet varför en fölunge har tungan hängande utanför munnen?? Vi har just nu en snart 2 veckor gammal fölunge...
Svar
1
· Visningar
1 125
Senast: Seabaz
·
Foder & Strö Jag har kollat lite på foderstatsberäkningar och har fått olika behovstabeller på samma häst, ett företag menar att en av mina hästar...
Svar
10
· Visningar
1 293
Senast: oki
·
Hästvård Genomgår just nu det värsta dygnet i mitt liv. Tankarna snurrar och det finns liksom inga ord. Jag vet varken ut eller in. Bara att...
2
Svar
31
· Visningar
5 186
E
Hästvård Om tråden ligger fel får gärna moderatorn flytta den. Jag har lite funderingar över hingstar och valacker tillsammans...:) Det är så...
Svar
8
· Visningar
1 315
Senast: embe95
·
T
Hästvård Har ett kallblodssto vars ögon började rinna lite för ca 1½ vecka sen. Då hade vi just släppt henne på bete så jag trodde det var...
2
Svar
22
· Visningar
4 614
Senast: Tooveee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka