Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Är eventuellt blivande spekulant på en nioåring som har haft en cysta i ena bakknäet som han blev opererad för i november förra året...
2
Svar
29
· Visningar
13 199
Senast: hercules22
·
V
Hästvård På en hästs huvud på undersidan där man ska sätta nosgrimman finns det som en vätskefylld boll under huden. men är det normalt? har inte...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: Lunketuss
·
V
Hästvård för länge sen hade en häst som jag skötte en kall hov och en normal/varm hov. hur kan det bli så? vad kan det bero på ?
Svar
11
· Visningar
4 167
Senast: hgfy
·
Hästvård Min häst ska kastreras snarast och eftersom han är klapphingst och kulan inte känns så krävs det en operation som det verkar. Det jag...
Svar
7
· Visningar
3 219
Senast: Mia_R
·
Hästvård Efter 3 år fortsätter jag fortfarande att traggla med min russtravare. När hon kom till mig hade hon ett rekord på 2.20, idag har hon...
Svar
5
· Visningar
1 186
Senast: sandrafors
·
T
Foder & Strö hej! jag ska kanske köpa ett arabiskt fullblod hur mycket kommer fodret att kosta per månad då? jag ska typ träna och kanske tävla med...
Svar
8
· Visningar
1 313
Senast: Pepson2
·
Hästvård Vi har precis märkt att vi har en räv som bor i vår beteshage. :love: Tyvärr är den inte frisk utan har skabb :cry: Finns det någon...
Svar
6
· Visningar
2 409
Senast: sissu
·
B
Hästvård Ja, det var väl en enkel fråga - Hur ser alsikeklövern ut? Jag hittar bilder och beskrivningar på blommorna, men det är inte precis...
Svar
5
· Visningar
8 612
Senast: eldione
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite hjälp angående vad min häst ska äta för kraftfoder under betet. Han är 24 år gammal och i dagsläget i väldigt fin...
Svar
15
· Visningar
3 981
Senast: frittan
·
H
Foder & Strö nu har jag fått lite panik här. Jag ska ta hem en häst imorgon och han kommer gå inne tills han vant sig med gräs och ska sen gå ut på...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: hopponny
·
Hästvård Har surfat ganska mycket annonssidor senaste tiden i jakt på det perfekta tränset, och har inte kunnat undgå att se hur väldigt mycket...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
31 225
Senast: Totola
·
Hästvård Hej... Min häst har fått inflammation i kotsenskidan på bakbenet. Hon äter inflammatorisk medicin och jag smörjer in benet med en gel 2...
Svar
6
· Visningar
4 916
Senast: JustMe
·
Hästvård Vet inte riktigt vad jag vill, kanske ha lite peppning och erfarenheter. Min ena häst är skadad sedan tidigare men det har jag under...
Svar
10
· Visningar
1 703
Senast: eigollet
·
H
Hästvård Hej! Min häst har fått 2 st gallor på bakbenen precis ovanför kotan. Vad ska jag göra för att få bort dessa? Vad händer om gallorna...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: TantEster
·
Hästvård Tidvis blir min hästs ena öga svullet och rinner. Verkar som det kliar också! Såhär ser det ut när det svullnar: När hon fick det...
2
Svar
22
· Visningar
5 353
·
Hästvård Någon som har någon som helst erfarenhet av häst som reagerar på fuktigt väder? Min häst har väldigt känslig hud/päls och får ofta vid...
Svar
5
· Visningar
1 063
·
Foder & Strö Är det någon som ger sin häst fiskolja? Alltså inte fikleverolja eller fodertran, utan fiskolja. Jag har blivit rekommenderad att ge det...
Svar
15
· Visningar
2 514
Senast: Boj
·
  • Låst
Hästvård Nu vågar jag mig på att starta en ny fångtråd! Hoppas alla kan försöka hålla en trevlig ton mot varandra denna gången samt hålla sig...
103 104 105
Svar
2 087
· Visningar
165 425
Senast: Boj
·
Hästvård Hejsan!! (hoppas jag har lyckats lägga tråden i rätt forum) Jag har lite funderingar ang min ponny. Hon har så länge jag har haft...
Svar
2
· Visningar
1 039
Senast: Masse
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av att operera bort ett öga på en häst? Hur gick konvalecentiden? Vad kostade det? Blev hästen "som vanligt"...
Svar
15
· Visningar
4 996
Senast: Hygglo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka