Sv: Cystor, någon?
Hej igen Mp, Undrar om du vill berätta lite hur din häst blev sjuk och vad veterinärerna sa om prognos behandling ev operation. Vad är det för ras på din och hur tror de att den har uppkommit.
Min Hercules hade en eller har en cysta, som inte syntes på röntgen, utan de såg att den fanns när de gick in i leden med atroskopi. De sprutade kortison rätt in i den och hoppas att den skulle dra ihop sig, och sen stod han på box i 8 veckor, utan promenader och efter det började vi succesivt öka hans sjukhage och korta dagliga promenader som har utökats. På återbesöket tyckte vet att han var haltfri och det syntes fortfarande inte ngt på röntgen. Det ända jag egentligen vet är att cystan har inte utvecklats mer och han är inte halt i dagsläget, men jag vet inte om den är borta utan det får tiden utvisa när man belastar honom mer.
Hercules fick stora muckelknutor uppe på ryggen och en stor på låret, när han blev sjuk. De har gått tillbaka så det får man se som positivt. Vägen tillbaka är nog lång, han känns stel och går kort steg är spänd och otränad efter lång tid i liten hage. berätta gärna fler hur det går med era hästar Lycka till du Mp och berätta gärna hur det går ...