Vad är det med hennes ögon?

Sv: Vad är det med hennes ögon?

Hos människor ja. Men inte hos häst. Klamydia finns hos flera djurslag (har dock aldrig hört talas om klamydia i samband med hästögon?) men är djurslagsspecifik och smittar alltså inte från t ex katt till människa.

Klamydiainfektioner är ffa ett problem hos katt, men är alltså i första hand en smitta som återfinns i ögonslemhinnan. Man har påvisad bakterien även i genitalier, men man är osäker på den kliniska betydelsen här. Förmodligen har bakterien ingen påverkan här, mer än att kattungar möjligen kan smittas i samband med födseln och utveckla en ögoninfektion.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag bytte stall i december efter att jag hamnat dels hamnat i mellan två parter som inte var helt överens och för att jag kände mej...
Svar
3
· Visningar
1 186
Senast: cirkus
·
Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
4 072
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 450
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka