Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Tänkte för en gångs skull vara ute i god tid och inhandla flug/knott/broms medel. Hadde tänkt testa att köpa beckolja, men vart får man...
2
Svar
26
· Visningar
20 766
Senast: Eme_liie
·
Hästvård På benen alltså, några supertips?
Svar
4
· Visningar
1 032
Senast: Alexandra_W
·
T
Hästvård Tror ni att en betesreducerare gör så att hästen inte kan sålla bland det den betar? Har sett att min ponny ställer sig i ratorna och...
Svar
2
· Visningar
835
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hur gör ni när eran häst får en tappsko? Slår ni på en ny eller låter ni hästen gå utan på en hov tills hovlsgaren kan komma? Jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 908
Senast: Tooveee
·
Hästvård Hej alla. Skulle behöva hjälp med tankar och erfarenheter kring kolikhästar. Har haft P under i över ett år och haft kolik, större...
Svar
15
· Visningar
2 082
Senast: feel
·
Hästvård Jag kan inte släppa tanken på att köpa denna älskade favorithäst som nu återigen tyvärr är halt. Visste inte riktigt om jag ville lägga...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 049
Senast: Cilla
·
Hästvård Har haft häst i hela mitt liv men bara en rosa skimmelmule i ett år. Förra sommaren smörjde vi först med Helosan solskyddsfaktor 8...
2
Svar
20
· Visningar
3 604
Senast: Bismark
·
S
Hästvård Jag har alltid trott att det bara är att spraya på lite flugspray när man är hos sin häst, tex före ridning och några sprut innan hagen...
2
Svar
26
· Visningar
5 888
Senast: _Aldís_
·
Hästvård Min shettis har haft fång tidigare och står nu inne i boxen i väntan på veterinär imorgon. Han är inte varm i hovarna, går obehindrat...
Svar
16
· Visningar
10 539
Senast: coari
·
B
Hästvård Hej! Vi har ett litet arabsto som haft bekymmer, och nu vet vi vad orsaken är.(Hoppas vi!!!) Finns det någon som har erfarenhet av att...
Svar
10
· Visningar
9 308
Hästvård Har läst en hel del om Slinger/Wobbler nu, och inser att det inte är helt omöjligt att min ena medryttarhäst kanske hade något sådant...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 803
Senast: squarepants
·
Foder & Strö Till hösten kommer min häst att flyttas till nybyggt stall. Som det ser ut nu kommer det vara han en ponny till mina barn typ a eller...
Svar
10
· Visningar
1 520
Senast: Mysaan
·
Hästvård Hej! Jag tänkte börja med att säga att jag väntar på att veterinär ska ringa upp, men jag vill gärna ha lite kött på benen, och hoppas...
Svar
19
· Visningar
2 439
Hästvård Såg en reklam annons om en veterinärklinik som visade på att de nu var först ut med ledpreparatet IRAP II. Eftersom jag sist min häst...
Svar
1
· Visningar
906
Senast: millan71
·
H
Foder & Strö heej :laugh: förra veckan fick jag hem min nya häst, ett 4-årigt sto. aldrig haft unghäst innan så har ingen riktig koll på vad/hur...
Svar
4
· Visningar
1 734
Senast: neferra
·
N
Hästvård Förra veckan så tävlade jag och min ponny på gräs och dagen efter tävlingen var han svullen i vänster framben och haltade lite. Vi...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: horsefriend
·
Hästvård Har sedan en tid hållit koll på pållen med hjälp av ett viktmåttband. Enligt detta väger han nu 470 kr. Har inte kollat om det verkligen...
Svar
19
· Visningar
5 008
·
Hästvård Hej, för knappt 1år sedan flyttade en ny familj in i grannbyn, och jag mår dåligt av att se hur de "sköter" djuren :cry: De har även...
Svar
15
· Visningar
2 095
·
B
Hästvård Eftersom veterinären inte vet och bara gissar kanske det finns någon här som har varit med om liknande på sin häst? Det handlar om en...
2
Svar
21
· Visningar
10 083
Senast: Korven
·
T
Hästvård Gotlandsrusset börjar alltid klia av sig både svans och man på sommaren(finns inga träd i hagen så det är i boxen hon kliar sig) men jag...
2
Svar
21
· Visningar
3 255
Senast: Remix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18