Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård Vår häst har fått ganska mycket vita hår på benet efter en skada och jag tycker det ser fruktansvärt ut. Detta kommer väl aldrig att...
Svar
3
· Visningar
1 033
I
Hästvård Jag har förstått att det är många som använder Flusa. Ringt två veterinärer idag som INTE rekommenderat det, pga att det inte är...
2
Svar
22
· Visningar
4 661
Senast: Arvid
·
J
Foder & Strö Jag har ett äldre halvblod som jag håller på att sätta igång efter en skada. Hon rids enklare dressyrarbete idag men ska förhoppningsvis...
Svar
19
· Visningar
2 694
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Får hem en ettårig minishettishingst imorgon. Vad bör man ge för mat utöver grovfoder? Mineraler, kalk, vitaminer!? Någon som har bra...
Svar
1
· Visningar
654
Senast: arabia
·
Hästvård Systerns häst skoddes så sent som i söndags men har tydligen idag lyckats dra av sig en sko och haltar betydligt i skritten. Hoven och...
Svar
13
· Visningar
5 974
Senast: Paulsan
·
J
Hästvård Mitt islandssto som jag köpte för en månad sen har troligtvis fått juverinflammation. Hon har fått mjölk i ena juvret och är...
Svar
3
· Visningar
1 630
Senast: Jenny-79
·
Hästvård Hur noga är ni med att kolla bäst före datum på era hästvårdsprodukter? Följer ni det eller kastar ni produkterna för att datumet har...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: lobell
·
Foder & Strö Lite nyfiken på vad ni andra ger era shettisar för foder???? Berätta gärna vad och även mängd. Och får dem något special tala gärna om...
Svar
11
· Visningar
1 482
S
Hästvård Jag läser mycket om (kronisk)fång och se mycket människor som kan bara hålla deras hästar på sand eller värrar, i stallet. Det finns...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 725
Senast: Sammy
·
Hästvård Min ena unghäst har fått, ngt som påminner om regnskållor i ansiktet. Mest i pannan men även lite ned på vänstersida i ansiktet. Har...
Svar
11
· Visningar
3 662
Senast: Zadie
·
S
Hästvård Jag har ett arabsto på 22 år som har fått en knöl på juvret, den är platt och ca 7x3 cm. Den är hård och lite knölig, och sitter strax...
Svar
1
· Visningar
916
Senast: vicsan
·
Hästvård Spånar vidare på min inridingstråd (under ridning), Jag upplever min 3 åring som väldigt spänd i baken, uppe på korset och bakpå låren...
Svar
5
· Visningar
1 203
Senast: kryddan
·
A
Hästvård Idiot-fråga kanske, men ... Jag har just putsat ner en vall och klippet ligger ju som "kloggor" på ytan. Eftersom det inte vänts, och...
Svar
6
· Visningar
1 896
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hur gör ni med pannluggen när ni duschar era hästar? Min pålles långa man är flottig och i behov av rengöring :)
Svar
10
· Visningar
2 800
Senast: sillysinta
·
Hästvård Förr om åren har min mamma och granne alltid blandat eget myggmedel (kommer inte ihåg hur) men nu när jag har skimmel så vill jag inte...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
17 866
Senast: Io
·
Foder & Strö Nu har min pålle fått komma ut i gräshage under dagen ca 8 timmar. Undrar hur jag gör med foderstaten som hästen haft under vintern...
Svar
2
· Visningar
963
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Jag har märkt att pållen varit lite sulöm på sistone, speciellt på grusvägar. På gräs går han helt normalt. Hur eller hur ska han verkas...
Svar
5
· Visningar
2 286
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Har linför samma effekt som loppfrön när det gäller sandkolik? Jag har alltid bara hört att loppfrö bildar en gele som drar med sig...
Svar
4
· Visningar
1 291
Senast: kol
·
J
Hästvård Vet att bilderna är dåliga, men vad skulle ni gjort om ni haft en häst med detta sår ?? Första bilden är tagen den 23/5 0ch den andra...
Svar
19
· Visningar
1 969
Senast: älgen
·
L
Foder & Strö Är lite nyfiken på vad ni som har äldre hästar och använder seniorfoder ger era hästar för sort!? alltså vilket märke och vilken sort av...
Svar
11
· Visningar
2 784
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Pizza (hemgjord)
  • Sötpotatis

Hund, Katt, Andra Djur