Sv: Flusa

Tack för snabbt svar!!! :bow:

Håller med dig,fungerar det är priset ointressant!!

Ska kolla lite inne i stadens butiker och se hur prissättningen är där,kanske jag får krypa "till korset" och gå tillbaka till "min" butik för att handla :grin:

Vill verkligen hitta ett medel som fungerar,halvblosstoet som kom från Småland till oss för en vecka sen tycker inte om våra kryp här uppe och nu har vi kört 3-4 olika medel och inget fungerar riktigt bra.......

Hittade denna tråd och blev intresserad,verkar som att Flusa kunde vara ett alternativ till andra "flugfäns medel"!! Att det dessutom skulle vara så mycket billigare var/är ju inte direkt fel heller :grin:
Glad i hågen åkte jag till butiken här på orten för att inhandla en flaska för att prova på våra 3 ston,men jag stod där lång i synen när jag kollade på Flusa & Switch,den sistnämnda var många kronor BILLIGARE än Flusan!!!:eek:

Jag sa till personalen att jag blev "besviken" på prissättningen eftersom jag läst på nätet att det skulle vara ett betydligt billigare medel än Switch :confused: så det blev inge köp utan jag sa som så att det blir till att handlat på nätet istället...:angel:
(jag blev inge populär som ifrågasättande kund,men det bjuder jag på :D)

Vad får du/ni betala för detta medel?? Ligger det på över 500 kroner hos er också? :crazy:

I ock för sig så är det ju billigt om hästarna verkligen blir hjälpt av det. :idea:

MEN om de inte tål medlet så är det ju verkligen väldigt dyrt!:grin:

Men du kan ju inte jämföra pris per flaska! Du måste ju jämföra vad det kostar per dos att sätta på hästen.
Då applicerar ju tex 10 ml Flusa på vuxen häst, men mycket mer om du använder Switch.

Det har du ju rätt i!! :bump:

Hoppas att våra hästar hör till dem som tål medlet och att de verkligen får hjälp mot flugfäna!
Då skulle vi alla sova bättre!:love:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 559
Senast: Freazer
·
Hästvård Undrar vad ni har för erfarenhet av att överklaga ett beslut hos Agria? Vi har en häst som blivit ”utdömd” av veterinär. Veterinären är...
2
Svar
31
· Visningar
4 133
Senast: TinyWiny
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 297
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 842
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Leksak som belöning