Sv: Livskvalität fånghäst
det om reglarna ska jag tar up med sjurskydds kvinna... men det är inte min storste beskimmer just nu.
Förre året hade jag mina shettisar separat, för jag tyckte att de blev för tjock. Men de mådde inte bra att inte vara med de store hästar och de rörde sig inte en dug
Vet trodde då att det var nog ingen bra idé. För när de går rund med stora hästar i hagen (stort hage) få de mycket motion och det var nog viktigast, sa han.'
Det är däreför att jag hållde på med mycket tomkörning mm för att inköra de.
Men med bedömning av vet sist, blev det klart att de aldrigt komma att vara lämpligt till körning.
Sen har jag ingen sandpaddock, men man kan ju ordna något
men... viktig med ledproblemar är att minska vikt och att motionera.
Just nu strullar han fortfarande en hel del rund däreför att han vill vara i närheten av vår ledare/sto. Om han går in i en paddock, så rörar han sig inte. För han trivs då inte, inte heller när han har sin kompis med, som inte heller trivs då. Och promenera funker just nu inte heller.
Även för vår sto skulle det inte vara bra när hon rör sig även mindre än hon gör idag.
(jag hoppas verkligen att hästen vi ska kolla blir en lämpligt häst...)
Så ... allt låter väldigt rimligt, men det finns mycket att tänka på. framtförallt däreför at problemet med lederna kan vara storste problemet.
Iaf.... jag ska pråta om allt med vet och kolla vad han säger... kan vara att jag kommer att går till kliniken en gång till med både shettisar för nya bildar..
vi ska kolla
Och nu måste jag arbeta en lite
Jag gjorde inte en dugg idag..