Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
okej kanske man vågar sig på detta då Vildsvins stammen har nämligen ökat här i bohuslän.
Blandar du de med rapsolja?
Om man köper den flaskan på 250 ml varar den hela sommarn då? Stryker du på varje kväll? Med en trasa?
Jag bor jättenära havet och här har vi inte så värst många broms. Fästingar har jag aldrig heller sett!
Däremot mygg och knott är ju bara
Ifjol körde jag på Ultrashield och det funkade kanon! På förpackningen står det att man först ska köra en "genomkörare" med sprayning 3dagar sen behöver man bara spraya var 14dag men då det regnade, hästarna svettades spayade jag ca varje vecka!
Så tummen upp för Ultrashield
Här kan du se utbredningen av fästingar , du kanske bor utanför det området.
Jag bor mitt i
http://www.lu.se/o.o.i.s/9659
Jag har ett litet tips .. Blanda 1 del Lysfotogen och 3 delar vatten i en spray flaska o duscha över hästen .( Min farfars gamla beprövade knep.) prövat detta i flera år och det hjälper. mot knott o andra bitohyra . Fästing tveksamt. men jag brukar dra en sträng switch på hästarna . nån gång. fotogen sprayen sprayar ja på framåt kvällen.. Dock aldrig i direkt solsken....
Ljusa hästar lider mer av knott. blinningar o bromsar. Jag har en Isabell hingst som lider på sommaren . Men det är bara att försöka hjälpa dom så mycket som möjligt....mina mörka hästar klarar sej bra...
Har du sen en hund kan du ta en droppe Switch mellan skulderbladen det håller fästingen borta på dom med. Samma medel som i dom dyra dropparna man köper i pipett...
Sätta lysfotogen skulle jag aldrig tordas göra ?
Att ljusa hästar skulle ha svårare med alla bitdjur tror jag inte på ,jag har en svartbrunt och en svart och de blir väldigt bitna och jag upplever att det faktiskt är väldigt olika hur de lider oavsett färg utan tror mer på vad för blod de har ?
Mia
Att ljusa hästar skulle ha svårare med alla bitdjur tror jag inte på
Men ljusa hästar har ju mycket tunnare skinn=lättåtkomligare blodådror alltså kan ljusare hästar vara mer utsatta!
Aha och det har inte tex fullblod eller mycket fullblodsinslag och att ljusare hästar hade TUNNARE SKINN viste jag inte dock så är de känsligare för solen pga av sitt pigment ?
Men det kanske stämmer med skinnet på ljusare hästar ?
Mia