squarepants
Trådstartare
Sv: Slinger/Wobbler/tumör/dum??
Alla har vi olika åsikter! 3-4 ggr i veckan, i typ 15-30 min varje gång, alltså är vissa ridturen bara 15 min och vissa kanske närmare 30 tycker inte jag är alls mycket!
"Om hon nu har gått galopp, varför såldes hon till er?" <----- Eeh, den här kommentaren tyckte jag var väldigt intressant!
Hon föddes upp som galopphäst, men sen såg inte tränaren den kapaciteten i henne som hon ville ha, alltså såldes hon, till Piffpuffen som tagit amatörTRÄNARlicens under våren och alltså tränar och startar egna galopphästat.
Jag tycker det är helt fel att rida en så ung häst. Bara för att trav- och galoppsporten gör det så betyder det inte att det är rätt. Tror förresten inte ens att travfolket rider in sina hästar i så ung ålder. Men alla är vi olika och tur är väl det. Tycker även att 3-4 dagar i veckan på en 3-åring som är riden en månad är för mycket. Om hon nu har gått galopp, varför såldes hon till er? Tragiskt det som hände er häst och kan tänka mig att ni mår jätte dåligt av situationen. Kan bara beklaga det som hände er häst.
Alla har vi olika åsikter! 3-4 ggr i veckan, i typ 15-30 min varje gång, alltså är vissa ridturen bara 15 min och vissa kanske närmare 30 tycker inte jag är alls mycket!
"Om hon nu har gått galopp, varför såldes hon till er?" <----- Eeh, den här kommentaren tyckte jag var väldigt intressant!
Hon föddes upp som galopphäst, men sen såg inte tränaren den kapaciteten i henne som hon ville ha, alltså såldes hon, till Piffpuffen som tagit amatörTRÄNARlicens under våren och alltså tränar och startar egna galopphästat.