Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dessutom så tycker jag att man ska inte glömma bort att hästen faktiskt är anpassad till att gå och äta gräs. Det finns nog inte ngt foder som är bättre för den än gräs.
Haha sitter precis och skriver exakt om detta i en tråd här och hittar då denna. Det jobbigaste är att ingen vetrinär säger att det är fång utan de vet inte på min häst. Någon säger fång, någon korsförlamning, någon hovböld. Men ingen försöker verkligen ta reda på vad det är.
Jag vill veta om min häst har fång. Hade jag bara fått höra. Hon har fång så skulle jag säga okej... Men då säger mina vetrinärer att de kan få det av lite allt möjligt och inte bara mat...
JAG VILL VETA
Känner mej inte alls som en dålig männsika om hon har det. För så som det är nu så är det troligen inte att hon är tjock att göra. Då hon gått ner sen hon börja gå på bete. DÅ hon haft så lite gräs och inte velat äta hö... Inte så gott som gräs anntagligen... Ni får gärna läsa min tråd.... Ska läsa igenom hela denna tråden nu..
Har precis svarat i din andra tråd. Din häst är akut sjuk och jag skulle åkt till djursjukhus omedelbart! Där finns resurser att utreda ordentligt!
Här låter det som att allt är fång och att man alltid ska utgå från det.
Ingen kan säga att fång uppkommer av mat eller en fet häst. Många smala får också fång...
Jag hade önslat att det betalades mer för förskning på fång så man kom närmare svaret i dag verkar det inte som att vi vet ett skit om vad fång beror på..
.
Det har pågått och pågår forftarande massor av forskning om fång. Många av de forskningsrapporter som publiceras handlar just om fång. jag såg ngn siffra på hur stor del av alla studier som handlar om fång men minns den inte , bara att den var stor. Denna forskning kommer säkert att fortsätta att öka i alla fall tills de har lyckats kartlägga alla stegen i ett fånganfall.
Forskarna är ganska säkra på vad det beror på dvs de känner till ett antal olika faktorer (de flesta foderrelaterade) som kan starta ett anfall. De vet i stort sett hur ett anfall går till dvs vad som händer inuti kroppen, vilka delar av kroppen det är som påverkas osv.
Det här är bra,, JÄTTEBRA!! Du som följer forskningen och även har tillgång till alla forskningsrapporter, kan du inte här eller i en egen ny tråd sammanfatta fakta med bifogade länkar till källhänvisning så vi äntligen kan ta del av en seriös tråd med spridande av faktabaserad grundläggande kunskap.??
Jag verkar inte vara ensam om att bli evinnerligt trött på alla dessa trådar och inlägg där man skriver i helt grundlösa påståenden.
Jag (och flera med mig) skulle verkligen uppskatta om du kände för att sprida fakta baserad kunskap med bifogade källhänvisningar och forskningsresultat.
Tack på förhand.