Reagerar hästar på pollen???

Sv: Reagerar hästar på pollen???

Många hästar om har besvär av detta. Jag har aldrig kommit i kontakt med det innan... Men man kanske skulle ta och köpa sig Nostril Vet och testa. Min häst är bra så länge det regnar, då är han bra och inte alls snorig. Men nu när det vart varma fina dagar, då kommer snoret tillbaka.

Även om det har avtagit en del, men det ser ganska jobbigt ut. jag vet inte när pollen säsongen är slut heller?? Eller när kommer nästa pollen period? Jag är inte alls inläst på detta då jag själv inte har några problem med pollen!!! :)

Men jag hoppas att min gamle kuse kan få något om underlättar!! :)

kan de vara detta min häst drabbats av. Den senaste månaden hostar hon när jag börjar trava. Sedan inget mer alls. Spelar ingen roll hur länge jag skrittar innan. Helt opåverkad annars. Något trött kanske...

Ja, de kan ju ha allergier de också. Lider med de stackars hästar som har just pollen allergi, kan inte vara lätt att vara häst och ha det. ;S

/ SUPERpollenallergiska Beccahedberg

Ja, om din häst är pollenallergisk så lär den reagera på pollen.

Jo det förstår ju jag med, men jag frågade om de reagerade på det...!! Om jag helt klart visste att det var det han reagerade på hade jag väl inte frågar heller!!?

Liknande trådar

Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 826
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 146
Senast: Habina
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 365
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 178
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Specialsök (Röd kong)