Tror ni greenguard hjälper?

Sv: Tror ni greenguard hjälper?

Går att beställa från utrikiska sidor, t ex från UK. Alltså 'nya' modellen av greenguard.

Sen, just med den här tror jag inte det skulle bli mer/mindre jox. Han klär ju av sig grimma lika lätt oavsett vad som sitter i den. Sen, uppenbart kände han sig instängd i hinkmodellen, men den här stör honom inte, man vet ju inte hur en 'korgmodell' skulle tas emot.

Men skav etc skulle ju bli lika. Jag har ju inte en enda (antagligen för den är i fullsize) haft problemet att han slinker ur och äter på sidan etc. Så problemen skulle ju bli likadana med en gg-korg. För mig/oss.

DÄREMOT tror jag rent generellt, om man inte sätter på en ponny en fullmodell då, och oavsett skav etc, mer på den andra modellen av GG. Att den är mycket bättre ur aspekten 'putta undan och slinka ur'.

Han har nu lärt sig äta med den, och skaven tycks ha minskat (huden har väl blivit hårdare). Han måste ha fått in en häpnadsväckande teknik för gräsätning med dem på. För trots att han inte tagit av den ALLS nu (dvs jag vann, tillslut *s*) så går han UPP. Helt orimligt ologiskt, men likaledes ett faktum :crazy:

Ja, det var ju verkligen inte bra...:crazy: Kan han möjligtvis lyckas "vika" den åt sidan eller något? Har ingen aning, men jag spånar bara lite...

Nej, han kommer inte ur den på något vis. Utan han får endera i sig mer/lika mkt gräs med den (kanske ägnar mer tid åt att beta?) eller så har det blivit drag i gräset på något vis?

Alt att han är sådär som L v arit i perioder, att minska maten = går upp, öka maten = går ner.

ELLER, slår det mig nu, så ÄR han en av de där få som håller vikten nere om han får proteinöverskott? Vissa kostar det ju mer för att ta hand om överskottsprotein. Iom så hög kvot i silaget så har han ju stått på rejält överskott av SRP innan (och gått ner som sagt). Nu harjag strypt silaget och ersatt med halm, och MJ är minskat - men det är också SRP. Jag vet inte hur mkt protein gräset gör nu, men från 'icke gräs' får han INTE sitt proteinbehov täckt ens, och allraminst något överskott.

Jag vet inte, därav fascinationen, men det bekymrar mig. Hoppas verkligen, verkligen jag får tillbaka min vagn snart... :crazy:

Senast ändrad:

Ikväll ska jag ge mig på att beställa en från england:laugh:
Dom ser ju betydligt bättre ut...

Låter enklare än när jag nu när hästen får ha dubbla för att få den att sitta.

Berätta gärna hur du tyckte den var sen. För jag antar du menar 'korgmodellen' av greenguard?

Har köpt en gräsreducerare,undrar nu kan de verkligen få i sig ngt gräs el. hö överhuvudtaget med den:confused:

Jajamensan, iaf 9 av 10 hästar. Det kan ta ett tag att lära sig tekniken bara.

L åt utan problem 10 kg silage på en halv dag - genom munkorg. Där stöp min ide att kunna ha fritt, so to speak.

Både L och E (som haft munkorg knappt 2 v) äter både gräs och silage genom sina. L har hinkmodellen, E har greenguard.

Men det tar ett tag innan de lär sig tekniken, och innan dess kan det vara så att de inte får i sig något. Men de räknar ut det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka