Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård De värsta plågorna på sommaren brukar ju vara knott, fästingar och eventuellt broms. Dörför görs ju också de flesta insektsmedel för...
Svar
4
· Visningar
1 305
Senast: Totola
·
Hästvård Började med att starta tråden VM i Diagnos om min väns häst som blivit mystiskt sjuk.. Nu är han hemma, får 1,5 g butta 2 ggr om dagen...
2
Svar
29
· Visningar
5 555
D
Hästvård Jag hade för flera år sedan en islänning som jag var tvungen att ta bort pga fång. Jag har sedan dess klarat mina shettisar himla bra...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 864
Senast: Dennis
·
Hästvård Pga att min hovslagare har haft kraftig ryggont så har intervallet på denna skoning blivit alldeles för lång, 10 veckor... Hästen är...
Svar
13
· Visningar
2 204
Senast: Fibusen
·
Hästvård Här kommer en liten fundering från en häst-amatör. Har varit och rest runt en del i Polen under den gångna "långhelgen". Jag hamnade...
Svar
7
· Visningar
1 578
Senast: Mynta2
·
H
Foder & Strö Fick analysen igår och undrar HUR och OM jag ska balansera kvoterna i det hösilage jag använder. Om ni har länkar till liknande trådar...
2
Svar
21
· Visningar
3 157
Senast: Omorfia
·
Hästvård är lite smått förbannad idag. vi åkte iväg på vår andra stora dressyrtävling, första var förra söndagen. då tävlingen låg 10 mil...
Svar
9
· Visningar
1 622
Senast: Olympus
·
V
Hästvård Vår häst blev idag behandlat av en duktig massör/chiropraktiker. Han har tävlat i helgen och var då fräsch i benen. Efter behandlingen...
Svar
5
· Visningar
1 539
Senast: Domino_s
·
Hästvård Börjar seriöst tro att min pålle aldrig kommer hålla för regelbunden ridning. Han har haft lite småproblem med sitt högra bakben sedan...
Svar
4
· Visningar
1 095
B
Hästvård Min häst har varit förkyld större delen av vintern men slutade hosta och snora för ca 2 månader sedan. Nu de senaste dagarna så har han...
2
Svar
24
· Visningar
4 019
Senast: Emmah.S
·
Hästvård Jag har en häst som har en skada på yttreböjsenan på ett framben. Skadan är ca 5 veckor gammal och han står på boxvila. Med undantaget...
Svar
11
· Visningar
1 485
Hästvård Det är såhär att jag har hittat ett sommarjobb i stockholm. Och jag har bestämt mig för att om jag ska åka någonstans så ska ponnyn...
Svar
8
· Visningar
2 123
Senast: jemeni
·
Hästvård Alltså - ibland spelar det ingen roll hur länge man haft häst för rätt vad det är dyker det upp nåt man inte varit med om förut. Hjälp...
Svar
4
· Visningar
1 067
Senast: Nasseman
·
T
Foder & Strö Har hört av många att torkade nässlor ska vara bra för fångkänsliga hästar. Det låter intressant men jag skulle gärna vilja veta mer...
2
Svar
22
· Visningar
5 789
Senast: Snowball
·
L
Hästvård För längesen så märkte jag att min ponny var vit i sina öron, jag tänkte liksom inget mer på det och nu för några dagar sen så kände jag...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: Lester
·
I
Hästvård Två bulor, en på var sida om huvudet. På höger sida stor som en handflata och på vänster sida något mindre. Vad kan det vara? En ettårig...
Svar
9
· Visningar
3 490
P
Hästvård Funderar lite. Shettis med enorm vinterpäls som inte går att reda ut och som bara tovar sig i stora klungor och ser allmämt ruggig ut...
2
Svar
29
· Visningar
5 633
Z
Hästvård Hej, jag har just fått en stor hage med mycket gräs.Hur gör jag för att undvika att hästarna får fång när jag släpper dom där?Tacksam...
Svar
6
· Visningar
1 754
Hästvård Är det något ärkefel att ha täcke när hästen går på lösdrift, eller beror det på att de som har hästar på lösdrift helst har sina hästar...
2
Svar
24
· Visningar
3 516
Senast: Chili
·
Hästvård En gång i tiden i min ungdom fick jag lära mig att om en häst har manen på ena sidan är ena sidan av halsen mer musklad än andra. Vilken...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 297
Senast: urkella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna