Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hmm så då skulle en häst som är liksidigt musklad ha manen som en tuppkam ståendes rakt upp? Alternativt lika mkt man på varje sida..
Näe det där tror jag inte på min häst har mest man på höger sida men även lite på vänster och hans starka sida är helt klart vänster...
*kn*
Min tinker/ardenner korsning 1½år gammal har tjock lockig man på bägge sidor , nu så lång att den hänger nedanför halsen .
Den ska aldrig klippas eller ryckas eller nåt nånsinn !
Alla hästar är jättesnygga i lång man tycker jag .
Pottfrissorna många har är avskyvärda.
Här kommer på klippt!
Något lång och inte helt jämn men ändå!
Min är starkare på vänster sida, men jag e tveksam om det har med manen att göra.
Min klipps inte utan får växa vilt sen jag köpte henne, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med luggen som är tjock och ostyrig.
Ja isar tillhör kategorin som ska ha lång man så klart Har nog aldrig sett en isis med kort man
Eksemhästar som inte sköts ordentligt får kort man
Nu skäms jag lite.. Min ponny hade man på båda sidor tidigare, upptill, men bara på ena längre ned, så då blev det liksom tjockt på nedsidan, smalt upp på samma och sedan tjockt upptill på andra. Typ. Jag tyckte det såg lite knasigt ut så har borstat över allt på ena sidan så nu ligger den liksom fast där efter allt mitt borstande.. Om manen vänder sig dit pga yttre orsaker, har jag då gjort min häst sned i kroppen?
lite panikångest drabbade mig precis..
Fast jag tycker att manarna på den (de?) är ojämna vilket jag inte gillar.
Klipt man och ryckt man kan jag i sig inte se skillnad på om de är lika jämna så att säga.
Ska min häst ha lång eller kort? Om jag vill ha lång på henne, hur ska jag jämna till den så den är mer jämn än vad den är nu?
det är två olika hästar.
ojämna är dom inte, det är ju samma längd överallt i princip men det är ingen rak kant nej och det tycker jag är fult för manen ligger aldrig stilla hela tiden och då syns det väldigt mycket om det är klippt.