Manar, halsar och sidor samt kort/lång?

Sv: Manar, halsar och sidor samt kort/lång?

nej det är den inte. Jag har själv fixat till den och vet hur manen ser ut och den är inte ojämn irl.

Inte reta flickorna! :D

När diskussionen ändå hafsat iväg tänker jag också lägga mig i.
Jag tycker kort man är apfult på de allra flesta hästar. Pottfrisyr! Blurk.. Ännu värre när man tunnar ut och kortar upp bara för att det ska vara så.
Nej fram för vildvuxna rufs hos alla :D

(Och btw, vem det nu var som sa, westernhäst är inga speciella raser. Alla hästraser kan vara westernhästar. Jag har en fjord/island som är westernhäst men min tränare har bara quarterhästar. En polare har new forest, också westernhäst. Jag kände ett halvblod som var en pärla på reining, en westernhäst!)

Jo du skrev "Exemhästar som inte sköts ordentligt får kort man" och det är inte sant så det så!

Jo du skrev "Exemhästar som inte sköts ordentligt får kort man" och det är inte sant så det så!

Du menar att " Eksemhästar som INTE sköts får långa manar "?? Eller ser du inte ordet INTE i min mening?

Eksemhästar som sköts ordentligt kan också få korta manar.

Hur kan den då vara ojäm på bilden? Photoshopat?

fluffig man som blir statisk och klistrar fast sig i pälsen på vissa ställen och är precis nykammad på bilden och fastnade på vissa ställen och blir rakare då. och ser därför något ojämn ut men det är den inte irl.
Varför skulle den vara photoshoppad???

30879273.jpg

30879286.jpg

Jag skrev det där om westernhästar! :)

För mig är raserna paint, morgan osv (Typ Hidalgo hästar) westernhästar! :laugh:

Annars är det en fjording som man rider western med! ;):D

Om det stämmer så är min häst lika stark i båda sidor, hennes man hänger på båda sidor och är så jädrans tjock hur jag än klipper, rycker och håller på :crazy: Jag som vill ha en fin, platt, ryckt man som ligger fint på ena sidan och går att knoppa....(tips?)

höger sida
30833600.jpg

vänster sida
30833603.jpg

Luggen får vara avklippt såsom gustav vasa vill ha den (här ser ni också hur manen lägger sig på båda sidor....)
30879945.jpg

haha det låter ju som att din ponny hade jordens sötaste frisyr! Yvig och busig?
Det hade den varit, ifall de förra ägarna inte klippt den decimeterkort.. Nu börjar den växa till sig o bli häärligt, ångrar dock att jag flyttat över manen.. Men man lär av sina misstag, aldrig igen ;) tycker det är uurgulligt med yvet nu!

Hm ska kolla efter om jag har några bilder.. Btw. Elanor-viilken läcker häst!

Första dagen hemma (sensommar -07)http://www.pixbox.se/pic_show_id14331035.html
Förra vintern: http://www.pixbox.se/pic_show_id29083772.html - här börjar den bli ordentligt tjock och härlig.
http://www.facebook.com/photo.php?pid=3646859&id=742431730 - i vintras.. Hon har dock skavt av en hel del här. Tråkigt men sant.. Hoppas att det växer till sig igen!

Förra vintern tyckte jag att hon såg fantastisk ut. Nåågra decimeter längre och matte hade varit överlycklig. Jag är ett big-fan av så långa och tjocka manar som möjligt.. Ser så maffigt och inte minst vackert ut! Dessutom himla gulligt i rätt tillfällen också :love:

KL

Jag provade rycka manen på ponnyn en gång och aldrig mer säger jag bara :crazy:
Urtunningssax & vanlig sax är mina bästa vänner för tillfället.
Spikrak lugg och klippt man. :D
Tycker alla hästar utom kallblod och westernhästar ska ha klippt man. Islandshästar ska också ha lång.

Min klipps inte utan får växa vilt sen jag köpte henne, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med luggen som är tjock och ostyrig.

30802029.jpg

Du ska inte göra något alls! Hon har ju underbar man!!!! :love::love::love:

Och näää då, du behöver inte alls leta hemma hos mig om din häst skulle vara borta en vacker dag :angel: Hon är ju urläcker på alla bilder jag sett!

Åh, vad jag tycker din häst är så otroligt vacker:love:
Och det där är ingen tjock lugg förresten...

Den här herren har en ordentligt lugg
picture.aspx

:love::love::love:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 238
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 558
Senast: Badger
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 322
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 615
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka