Tips mot sprut rädda hästar!!

Sv: Tips mot sprut rädda hästar!!

Ibland kanske man tyvärr måste tvinga hästen med att inte låta den ha nån utväg eller nåt annat val än att finna sig i det man ska göra. Hur brutalt det än kan låta. Hästar är inte dumma djur och känner de att de inte kommer nån vart så finner de sig i de man ska göra. Väldigt få hästar är riktiga idioter och känner de tex att de verkligen sitter fast från alla håll-ja då gör de inget försök att komma loss. Det kan, som sagt, låta brutalt men hästen har alltid ett val att antingen göra det enkelt för sig. Eller svårt.

Inte bara ibland. Utan så gott som alltid.
Har man lärt hästen från första början att den inte kan komma ifrån såna saker, brukar det sällan vara problem.

:laugh: Jesse, kunde inte låta bli att skratta åt din roliga beskriving, väldigt trist med hästen men hoppas den blir bra. Ja hästar är inte dumma, det räcker att min ser sprutan så flyr hon, nu är hon ett matvrak så idag fick jag i henne både pensilinen och fenadylen i maten och hon mumsade glatt, förutom efter så hon stod och vände ut o in på tungan, men det viktigaste hon fick i sig det :laugh: Jag har aldrig haft en häst som äter med fenadyl i maten så jippi =)
Jag hoppas att det inte blir någon infektion eller stygnen går upp för då har jag ett problem, bor i Hemsedal, 3 timmar till närmsta klinik och det går inte att spruta henne, men jag ska träna =)

:laugh: jo det gick bra för min lilla råtta. Kotan läkte ju ihop efter ett par månader så vi kunde börja köra igen. Hon har lagt tävlingskorna på hyllan och blivit mamma istället:) Just nu står hon på semin station igen och ska bli inseminerad. Fick ett MMS av en kompis som brukar hjälpa till på stationen med en klockren bild på hur rabiat hon kan se ut när de inte gör på hennes sätt:D En spänd hals, vitöga och bakåtstrukna öron, brems på nosen, tvångspilta, halsrem, grimma och en massa mannar som försöker hålla henne lugn:crazy::D
Det är min lilla råtta det:love:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Hästmänniskan Vänder mig nu till detta forum då jag varken hittar liknande händelser när jag googlar eller känner någon som vart med om liknande...
Svar
8
· Visningar
2 100
Senast: tuaphua
·
Hästvård Har ett shettissto som för ett par veckor sen fick 40 graders feber och senare stapplig/styv gång med tydlig smärta i framdeln. Ingen...
Svar
19
· Visningar
1 857
Senast: Exit
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 240
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama