Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Har klurat på det här ett tag nu, men kommer inte på någon riktigt bra lösning. När man har ridit på kvällen och hästen blivit...
2
Svar
22
· Visningar
6 953
Senast: mackan
·
A
Foder & Strö Hoppas detta kommer på rätt tråd nu.... Är ny på detta, men vill göra allt för att pållan ej får fång. Vi har skogshagar i stallet...
Svar
5
· Visningar
1 514
Senast: doleron
·
Hästvård Förra fredagen ringde min stallägare och sa att min häst var halt när medryttaren var på banan, och när jag kom ut och tog in henne från...
Svar
8
· Visningar
5 071
Senast: Elektron
·
Hästvård Vet inte om tråden ligger rätt, moderator får flytta den annars... Jag fick ju hem en hingst -08 nu i veckan. Han är väldigt...
2
Svar
35
· Visningar
3 932
Senast: Tagliabue
·
Hästvård är all spatt ärftligt? eller hur pass ärftligt är det? någon som har några erfarenheter av detta?
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Boj
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av den? Den som är som en flätad 'hink', med flätad botten (neopreneremmar) och hål i botten? Hur mkt/lite...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 855
Senast: trofé
·
F
Hästvård Min häst hostar när jag tar tyglarna eller när jag travar. Nu hostar han ganska mycket. Vi har nyligen gått från utebox till innebox...
2
Svar
25
· Visningar
4 726
Senast: Nafayette
·
E
Hästvård Någon som vet vad detta är och vad det innebär? Jag tänker framförallt i samband med träning. Hur påverkar det hästen...
Svar
11
· Visningar
4 628
Senast: norpan
·
Hästvård "Kyler 3 gånger snabbare än is" Hmm.. Skall denna bara användas på benen vid skador? Eller är det ok att använda typ som liniment/kyllera??
Svar
1
· Visningar
1 281
Senast: TrixaLagom
·
Hästvård Tillbringade hela dagen på Ultuna igår med kompisens äldre islandsvalack som blivit mycket dålig, skulle vara kul att höra era tankar...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 535
Senast: skuggi
·
Hästvård Hej! Min häst har för ett tre veckor sedan blivit sparkad och fick ett sår. Såret har gått ihop ganska fint nu men är inte helt läkt...
Svar
6
· Visningar
977
Senast: Madick
·
Hästvård Av min vanliga veterinär blev jag rekommenderad att ta kontakt med en veterinärklinik som ligger mycket nära där jag bor för att höra...
Svar
15
· Visningar
1 869
Senast: moholmarabs
·
A
Hästvård Jag är bara så arg just nu! Jag känner till ett stall där hästarna inte mår så bra... Eller ja, det är ingen direkt misshandel, men det...
Svar
18
· Visningar
1 665
Senast: Inka-90
·
Hästvård Vad tusan ska jag tänka kring diagnosen min kuse fick. Jag åkte till kliniken då han inte riktigt fungerar lika bra på de olika sidorna...
Svar
3
· Visningar
1 183
Senast: Mumin_79
·
S
Hästvård Hej ! Brukar vara hos en bekant och pyssla med hans nordistravare ibland. OBS! det är alltså inte mina hästar. Ett av stona har fått...
Svar
5
· Visningar
1 194
Senast: Nosgrimma
·
Hästvård Är det några som har erfarenhet av spatt på quarterhäst, mitt quartersto som endast är 2,5 år gammal har spatt i i båda bak . vet inte...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 782
Senast: arizona
·
Foder & Strö Jag ger min hästar hösilage och min rundbal står inne i stallet på en lastpall.. och varje gång min bal tar slut så är hela golvet...
Svar
12
· Visningar
1 546
Senast: Yrrol69
·
Foder & Strö Jag har äntligen lyckats få tag i rapsmjöl som jag tänkte fodra med, istället för soja :). Men jag hittar inga exakta näringsvärden och...
Svar
5
· Visningar
3 009
Senast: poff
·
N
Hästvård Hej, jag är ny här på forumet, och har en fråga, jag letar häst och har tittat på många och provridit, men än så länge har det inte sagt...
Svar
5
· Visningar
8 260
Senast: Prooosit
·
Foder & Strö pga olika orsaker fick mitt sto inget bete i fjol, bara de som jag orkade dra upp åt henne, alternativ beta med henne så nu undrar...
Svar
1
· Visningar
741

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka