Öm i fötterna, finns det nån lösning innan ny skoning?

Sv: Öm i fötterna, finns det nån lösning innan ny skoning?

Alla störningar i magen kan ge ökat tryck i hoven = ömhet
Min unghäst (verkar) tex få det bara av att ha för korta ättider :crazy:

min häst blir också tunn i sulan när man tar bort snösulorna. det kommer ju grus och skit in mellan hov och sula som ligger och nöter så det är inte så konstigt.

jag håller med dig om att hela sulor är ett elände och hoven blir knappast friskare av det. men har du bara steniga vägar så kanske det vore läge att ställa av hästen nån vecka? och köp keratex hoof hardener, det är otroligt effektivt! barfota hästar blir oömma efter en veckas behandling. :bow: så kanske du slipper ha sulor öht.

min häst blir också tunn i sulan när man tar bort snösulorna. det kommer ju grus och skit in mellan hov och sula som ligger och nöter så det är inte så konstigt.

jag håller med dig om att hela sulor är ett elände och hoven blir knappast friskare av det. men har du bara steniga vägar så kanske det vore läge att ställa av hästen nån vecka? och köp keratex hoof hardener, det är otroligt effektivt! barfota hästar blir oömma efter en veckas behandling. :bow: så kanske du slipper ha sulor öht.

Tack så hemskt mycket för tipset, har kollat upp produkten och den verkar ju super...:laugh: Ska genast se om lokala ridsportbutiken har den hemma, annars finns det väl att beställa hem...

Hon har fått vila mycket nu sen jag upptäckte att hon var öm, mycket ridning på mjuka skogsvägar...:)

Tack än en gång för svaret! :bow::bow:

Mvh Domino_s

Liknande trådar

Ridning Vilka alternativ till järnskor borde jag titta på? Mitt sto har alltid gått med järnskor, sista åren också med sula. Detta efter en...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
13 856
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 555
Senast: Liten
·
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 310
Senast: WildHorse
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 338

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka