Sv: låsning i bäckenet
Jag skulle åter igen förspråka rehab tex vattenband med efterföljande vibbraplatta.
Om inte den möjligheten finns kanske det finns en sjö eller havet där man kan försöka få hästen att arbeta genomgående med ryggen. Problemet här är ju att man samtidigt sitter på hästen...(om man nu inte vill ha vadarbyxor o gå i rask takt dvs ca 7 km/H som är vad som krävs för att få igång hästen i då ca 20 min)
alt är kanske att skritta/galoppera om vart annat. Anv traven så lite som möjligt. Tryck inte hop hästen för mkt i galoppen bara utan låt den rulla på.. (en vän som har samma problem med sin häst fick just det här tipset så jag delar det med dig)
Kanske tömkörning med kvaletti?
Vara noga i galoppen att arbeta liksidigt så gott det nu går med att vara aktiv i båda varven, som du skriver, att hästen gärna vill gå snett.. Då är där ett muskelminne om hästen fortsätter att göra det efter behandling (alt att låsningen faktiskt inte är tillrättalagd).. Lägg ut lite bommar och galoppera över för att få hästen att sänka sig och arbeta utan att "slarva".
Svåra är ju här om det är ett muskelminne, då kommer det gärna tilbaka. Du har ingen som anv sig av biolight el laser i närheten?
Noga med att värma hästen före o efter, går att köpa vanliga grislampor på l*ntm*nnen o sätta i stallet, som värmekälla..
mmmm.. kanske nått av detta...Nu va nog minnesbanken tom för stunden.