Sv: Hjälp mig att se..
Jodå, det gick bra! Hon var supersnäll hela tiden, en dröm att ha med sig! Blev dock VÄLDIGT upprörd på livet då klippmaskinen kom fram! Lite bomull i öronen, och så en brems, så var det löst!
Började med att skritta på gången, sen trava, ingen hälta. De började böja högt alla ben, ingen hälta, mkt mjuk och fin att böja sade de. Böjde lågt, halt vä fram, även där hon hade galla. Satte sen på hake vä fram, ingen störra hälta. Longering i ridhuset, halt vä fram i vä varv, men inte i höger varv alls. In och bedöva leden. Böja igen, ingen hälta. Longering igen. Ingen hälta. De ville ändå röntga henne. Det gjorde vi, men jag antar att det såg bra ut för jag hörde inget om plåtarna. Sen blev hon sprutad med cortison och tuppkam i leden, vila i 5 veckor innan återbesök. Alltså kotledsinflammation.
Har ALDRIG haft en häst som har det här. Haft ett antal ändå. Man köper sig en tålig islänning och så får den det här? Det jag funderar på är hur länge hon haft det. Hon har ju inte gått så mkt alls, tur är väl det iof. Kanske har hon haft det nästan ända sen jag köpte henne? Usch, så ska man inte tänka antar jag. Jag bara hoopas att hon blir bra igen! Trist, nu försvinner ju en hel del av sommaren.